hysterical race.....

Jag...g e n u i n t hatar barnvagnar i city.

I dag skulle jag gå på banken och uträtta ett snabbt ärende. På vägen dit fullkomligt "kryllar" det av mammor som ska visa upp sina jävla barnvagnar med designade skynken, svindyra överdrag och kullagerbromsar.... på led i bredd!!
Namnskyltar som skvallrar om stolta föräldrars barn tillämpar man inte längre...det anses mer lämpat för mamman i "förorten"....eller ännu tydligare, det är för "bonnit".
Jo, det är klart man ska gå på led i bredd när man är ute med bästa väninnan för att ta en fika på stan och visa upp sina ungar med tillhörande outfits. Man barrikaderar sig på cafeér och låter vagnen stå vid borden medans man dricker sitt moccakaffe, äter en fettfri muffin och beklagar sig över sina ömma bröstvårtor och undrar varför mannen "jobbat sent" senaste tiden samt hur mycket man säljer sin lägenhet för  vid Odenplan...för man ska ju flytta till "landet" ute i Täby....

Satan vad jag avskyr dessa monster på stan som utan förbehåll tar sig plats utan minsta hänsyn...
Ursäkta..sa han att DE inte tar hänsyn? men är det inte vi utan barnvagn som ska ta hänsyn?
Ja och nej.
Vanligt common sense har vi väl de flesta när det gäller barnvagnar i stan, men cityfittorna med sina troféungar har bara en enda uppgift under dagen..att visa upp sig o sina ungar....

o inte nog med detta, de uppvisar även ett beteende och attityd som om DE är de första i världen att vara mammor?

När jag ska tillbaka till pendeltågen och åka tillbaka till Rotebro möts jag av 3, TRE stycken mammor med barnvagn på bredd utanför "Gallerian". De går saaaaakta framåt och luktar sötsliskig parfym. Människor försöker desperat komma runt denna trio, men det är lönlöst. De skiter fullständigt i vem eller vilka som går framför eller bakom...man tillämpar nämligen följande: "jag-har-barnvagn-vilket-berättigar-mig-fullständiga-rättigheter-utan-hänsyn-principen".
Skulle någon mot förmodan gå emot detta blir han snart ståendes med lång näsa...citymammorna har nämligen en inbyggd förmåga att knäcka vilken opportunist som helst.
I ett desperat försök lägger jag in 2:ans växel och kör om. Jag lyckas med omkörningen och knallar vidare mot stationen.
Nästan framme känner jag hur magen knorrar, bestämmer mig för en hamburgare på Max och går dit.
Vad som finns på Max? Barnvagnar.....så klart.

Sätter mig på pendeln, käkar en bulle o dricker hyfsat kaffe från pressbyrån.
Vad som finns på tåget? Barnvagnar.....så klart.

I Rotebro, Sollentuna, Väsby och övriga sunkställen ser man inte detta fenomen lika tydligt. Där är man bara ..mamma..helt enkelt.
Inne i stan är det en livsstil som går ut på att vara "ball och inne".....
patetiskt.....

Slutgnällt. Hade egentligen bestämt mig för att blogga om någonting fullständigt annat, men blev för "besatt" av detta fenomen jag utsattes för i dag.




så e det...

Kommentarer
Postat av: henkePenke

Äntligen en äkta mackelimackanbetraktelse!Jag skrattade gott och länge.

2008-04-17 @ 21:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0