men...friskola och jobb o skit.

Första dagen på jobbet efter sommaruppehållet..det gamla vanliga "hejsan hejsan, hur har det varit i sommar"...gäsp.
Till min stora förvåning var jag en av de som blivit mest brun av oss alla i sommar....det brukar annars vara PG o några till som är det..jaja.
Efter möte om de kommande eleverna var det dags för lunch som bestod av nudlar och en sketen banan. Vårt stora personalrum har man numera demolerat och gjort om till ett resurscenter....vilket iof kan vara bra...det är bara det att det nya personalrummet är ca:17 kvm stort..eller litet.

Dessutom möttes jag av nyheter om att tre av våra pedagoger fått gå pga av för lite elevantal.... som i sin tur är en förlängning av den nya friskolan i kommunen som då plockat en jävla massa ungar från oss....fack yiu.

Giiiiivetvis var inte ombyggnationerna klara heller på skolan...o inget schema fick vi.... suck. Dessutom hade någon dum jävel i kommunen bestämt att man skulle asfaltera skolgården under sommaren.....till hälften!!
Halva skolgården är alltså inte asfalterad..varför...hur...vem....??
Ambivalens får en annan klang nu.


Ska för övrigt återuppta mitt alkoholintag på fredag..med MA och L. En levertransplantation i Oktober kanske?

Sommaren har bjudit på sjuuukt roliga upptåg med min bäste vän och dryckesbroder MO. Vi har gjort allt det där man inte ska... o det man ska. Vackra kvinnor och kall öl har genomsyrat största delen av dessa två månader. Det mest häpnadsväckande är nog ändå det, att jag under HELA sommaren bara tagit EN ENDA ALVEDON..... mot baksmällan alltså...amazing.

Jahaja... då ligger jag alltså här igen o skriver... o tittar på tv... o så.
Drog en bira för en stund sedan..Macke trött nu...




så e det...

Kommentarer
Postat av: Tingelingan

Kan inte annat än att hålla med....suck

2008-08-26 @ 21:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0