200 meter.

I kväll samlas de i blå hallen i stadshuset.
Kungligheter och feta gubbar o kärringar som efter mörkrets inbrott byter skepnad och visar sitt alterego. Man låter då sitt allra mesta och bästa glittra i kapp med övriga i skenet av en kandelaber, sig själv...efter midnatt byter man om och går detta året på en "efterfest" anordnad av KTH...på hemlig ort dit inga tv-kameror eller journalister har tillträde. I alla fall inte de som inte är betrodda.

200 meter därifrån såg jag i dag två hemlösa som genom en papplåda och ett handskrivet plakat bad om pengar till ett mål mat.

200 meter mellan EXTREM LYX och EXTREM MISÄR...
200 meter som i realiteten snarare handlar om ljusår i avstånd.
Det äcklar mig att se människor utan minsta tillstymmelse till självinsikt och som inte ser ironin i sina egna gester.

Jag vet inte vilket som är värst, rövslickande opportunister på nobelfesten, eller svenska folket som kollar på skiten på tv!




så e det...

Kommentarer
Postat av: eng-konfekt

Ja usch!!!! Skäms på er alla ni som ägnar er åt nåt så patetiskt och föraktligt som t ex läkemedelsforskning!

2008-12-12 @ 23:47:06
Postat av: jag själv.

Ja..nu var det ju inte pristagarna jag menade! Snarare folket runt omkring spektaklet som gör allt för att få sitt ego mättat.

2008-12-13 @ 00:47:02
Postat av: edward

jag gillar inte engelsk konfekt....fudgepackers

2008-12-14 @ 15:59:20
URL: http://www.eatmyshit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0