mumsfillibabba...qx-galan

Såg en liten minidebatt på fyran i morse om hur synd det är om alla homosexuella i Sverige.
Förvisso, jag kan tycka att de absolut ska ha samma rättigheter som alla andra.
MEN..det som slog mig var hur media vinklar frågan.
Tilde de Paula satt o frågade "hur känns det"....?
Så fort någon tog upp något om att de blivit diskriminerade högg hon som en kobra.."berätta, berätta"...o dreglade..
Då slog det mig. Det är ju media som gör alla Sveriges flator och bögar till martyrer. Det är media som gör dem till villebråd för pöbeln.. inte de själva, inte vi, du o jag.
Bland de inbjudna satt även en mycket nöjd politiker (m) som log brett och slog sig för bröstet. Han "stödjer" nämligen bögarnas rätt i samhället....duktigt.

Till saken hör att i metro för några dagar sedan stod en artikel om bögar o flator i Stockholm..att de ville göra södermalm till en "homostadsdel"....??
Varför då?
Skulle det hjälpa mot fördomar och okunskap?
Ja i så fall vill jag fan i mig ha en stadsdel för alla hemlösa, folk med betalningsanmärkningar, lärare samt ICA-anställda.

Nä, det är just sådana uttalanden som underblåser debatten. För övrigt tycker jag SJÄLVKLART att homosexuella SKA synas och höras...men på rätt sätt.
En flata bland gästerna sa: Ja, jag vill att det ska bli lika naturligt med homosexuella som med vänsterhänta. Om man träffar någon och man är vänsterhänt tänker ju den personen, jaha hon är inte som vi andra...men sedan är det inte mer med det..det blir naturligt..liksom..så vill jag ha det.

?


Jag förståååår liknelsen. Men den var så ofattbart fånig vilket gjorde att jag inte kunde ta henne på allvar..
lika lite som bögarna på pridegalan som springer runt med en fjäder i stjärten och skriker "ta oss på allvar".
Det blir mest komiskt....typ..

Jag känner en homosexuell kille, han säger lite som jag... för att bli tagen på allvar krävs en situation där allvaret är i fokus...

Hur som helst, jag tycker bögar o flator ska få gifta sig, skaffa barn o hela skiten..absolut.
Men jag tycker fan i mig att det är medias förbannade skyldighet att återberätta och informera på en god journalistisk nivå. Inte genom snyft och tycka-synd-om-program.

I dag har jag lagat chili con carne till järvsö. Det gick bra tills jag skulle hälla upp skiten. Då sprack en av påsarna så ungefär hälften av det jag gjort rann ut på köksgolvet....fii fan.
Fick sätta på mig brallorna o springa tillbaka till coop o handla mer..inte kul. På coop var det ovanligt lite folk i dag så jag slapp bli förbannad..





så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0