så har jobbet börjat igen.....

i går (måndag) var det dags för det traditionella "haft en bra jul"snacket kollegor mellan.
Pust.

Kom till jobbet och såg skolan lite halvt nymålad i korridorerna, skitfult på vissa ställen. Men va fan, har man inga pengar så får man gå till Överskottsbolaget och köpa deras sista färg som de rear ut då ingen annan vettig människa vill ha den.

Efter en kopp kaffe o lite småprat var det dags för jobb. Skrev om mitt schema en smula.

sugen?

nej.

inte ett dugg.

Någon snorunge hade bestämt sig för att skjuta raketer i en av korridorerna, oväntat...NOT.
Samma visa varenda år.
Med axelryckningar o lite suck jobbade vi på i dag igen. Klockan tio blev jag sugen på en bira o tänkte att på fredag då ska vi ta en öl efter jobbet, M jag o L. Ska bli trevligt...
Käkade pepparkakor när jag kom hem (jag vet, julen e över) men var lite sugen helt enkelt. Drack vatten till, inte så upphetsande då jag egentligen ville ha mjölk, men affären hade stängt. Efter en timme vart jag trasslig i magen och ångrade pepparkakorna lite. Kollade på scrubs på 6:an o blev lite gladare.

Fick veta av en elev att jag är "dum i huvet" i dag.. trevligt. Jag svarade honom. Mycket o länge...
Sedan sa han att han aldrig mer skulle säga så.

När jag skulle gå hem möter jag ditten o datten i korridorerna och känner mig en smula besvärad, inte av personerna, mer av att det ska snackas så jävla mycket om nyår o all skit. Som om folk verkligen vill veta...
Det är bara artighetsfraser.. i alla fall till 95%.
I bland skulle jag vilja svara att jag skiter i vem fan de tillbringat nyår med och vilken champange de valde denna gången, att jag själv var så jävla full att jag klockan 07.30 på nyårsdagen stod med en god vän i hoglands park i Karlskrona och sjöng jullåtar högt för hela stan. Förmodligen skulle de inte svara. Kanske skulle de säga: jaha, hoppsan där ser man" o skratta lite nervöst. Skojar han eller inte...hmm
I dag var det någon som bajsat på toan igen i personalrummet...runt 11.30.
Fattar inte..varenda dag, vid ungefär samma tid.

så e det...

Kommentarer
Postat av: Angelica

Synd att inte våra kära alkisar utanför systembolaget gjorde er sällskap *fniss*

2008-01-09 @ 08:56:11
URL: http://killerdarling.blogg.se
Postat av: JE

Skoj att se att du är lika bitter som du alltid har varit. Angående bajsandet på personaltoaletten, så tror jag att jag vet vem den skyldige är. Drick en öl för mig på fredag, eller ännu bättre ta två.

2008-01-09 @ 10:28:43
Postat av: Wi

Mmm...jag är så oskyldig till bajseriet, så mycket kan man säga i alla fall, MEN man undrar och fundrar liiite vem kan det vara? Dags att rigga upp dold kamera kanske?

2008-01-09 @ 19:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0