den du.....

Om denna begivenhet bör det skrivas om.

Pappas lilla tjockis spelade på golfbanan i dag. Hon var till tänderna rustad med de dyraste och senaste klubborna med tillhörande outfits.
Stod brevid mig en ganska lång stund vi rangen och såg ut som om hon väntade på någon...det gjorde hon...en golfpro/tränare.
De började diskutera huruvida hon höll klubban rätt o lite så..tills hennes mobil ringer.

Hon: tjaaaaa.... jamen de e lugnt.
Jag står bara o ska träna lite sörru.
Golftränaren: Du, vi kanske ska fokusera lite här i stället ( ler försiktigt )

Hon: Vaaa....i kväll? Men vicken tid dåra?

Golftränaren: Vet du..det är inte ok att stå o snacka så här när andra försöker koncentrera sig på sina slag!

Hon: aaaaaaa...shit va kul, men du vänta lite ba.. Ja vadå, får man inte prata eller?

Golftränaren: Ja alltså...det finns oskrivna regler. Men det hör väl till god ton att ta hänsyn till de som står här. Detta gäller självfallet även ute på banan!

Hon: Jasså? jaha...aaa men vänta lite dåra.. ( tuggar tuggummi )

Golftränaren: Ja..du får nog lägga på nu. Dessutom har du ju betalt för den här timmen ( ler ansträngt )

Hon: aaaa..men du min tränare säger att jag måste lägga på.. ja eller hur..mmm...hahahaha ja...men shit jag ringer sen då...aaaa...i går? va sa han dåda?..jaha...ok. Men iaf, jag ringer sen..hahaha..aaaa..ok..puss.

Golftränaren: Det där är inte ok. Det måste du förstå.

Hon: Vilket då? ( tuggar tuggummi )

Golftränaren: Ja alltså...att stå o snacka i mobilen så där.

Hon: jahaaa...men min pappa gör alltid det?! Han har en egen parkeringsplats också... o han har varit medlem här länge          ( ? )

Golftränaren: ?...menar du *pip*?

Hon: hahaha...aaaaaa ( ler o tuggar tuggummi )

Golftränaren: ( mycket ansträngt ) nu kör vi.


Pappas lilla tjockis var duktig i dag.

Själv övade jag på mina chippar. De satt fan i mig där de skulle. Nöjd begav jag mig hemåt för en kall öl och lite mat. Solen var skön i dag..... i morgon ska jag städa hemkunskapen (?) med våra elever..... inte upphetsande...alls.

Mer upphetsande är att mina chippar funkar.....




så e det...

Kommentarer
Postat av: Lena

helt underbar blogg att läsa ... har skrattat så jag nästan fått kramp i ansiktet.../ Lena

2008-06-02 @ 22:56:16
URL: http://emma9966.blogg.se
Postat av: TA

Tja! när jag imorgon kommer för att samla in tipslapparna så vore jag oerhört tacksam om du kunde ta på dig att samla in alla lappar för din enhet... skulle underlätta mycket för mig!! puss

2008-06-03 @ 15:58:52
URL: http://presentarkivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0