fetdryga jävla kontrollanter och kulturfittor med paraply.

Ska gnälla i dag...var ett tag sedan..... typ.

Åka pendeltåg är fan i mig en av de mest ångestframkallande saker man kan göra i Stockholm.
Som vanligt vid spärren står det två tjockisar i gula jackor (biljettkontrollanter) o samtalar med varandra om...skit.... folk går förbi o visar snällt upp sina biljetter, kort o allt va fan det är.
 
"men oj va han gnäller på dessa människor. De gör ju FAKTISKT bara sitt jobb!!!"......ja det vet jag väl för fan.

På samma tåg i går stiger det på två kvinnor med hysteriskt fula kläder..eller fula o fula...mer konstiga. NEJ JAG BESTÄMMER INTE HUR FOLK SKA SE UT! De båda kvinnorna bär sjalar i konstiga färger, smala glasögon, bruna väskor med kvasiintellektuella märken från alla världens hörn. Jag hör hur de börjar diskutera kulturrådet i Stockholm och vad anslagen med pengar ska gå till....suck... två kulturfittor som vägrar raka sig under armarna, två kvinnor som har en misslyckad tonår bakom sig med klumpiga försök till bekräftelse genom att tidigt gå med i greenpeace, amnesty etc.
Genom olika diksussionsgrupper för ungdomar på kulturhuset i stan har de suttit otaliga timmar och diskuterat varför filosofi bör ses som en gren i nästa olympiad.

Idealister som inte får utlopp för sin "intellektuella" sfär annat än genom sina systrar på det skummaste cafeet på söder.
Där konstaterar man att det bara är man själv och de sina som förstår all världens motsättningar..sippar lite till på sitt gröna te och tipsar varandra om senaste sättet att rensa tarmfloran genom "rening" med hjälp av alger och örter...

De två biljettkontrollanterna däremot...de känner tillfredställelse genom att få "styra" vem eller vilka som får komma in på en pendelperrong...eller inte... De använder sig av argument som : "nja...man måste ju tjäna pengar på något hehehe..."
Jag tror fan i mig att deras yrke tveklöst är det absolut mest meningslösa som finns i Sverige. Det genererar inte alls så mycket pengar extra i böteslappar som sl vill göra gällande..... detta har jag dessutom fått bekräftat av en person som jobbar på sl med ekonomi. Dessutom är det också tveklöst ett av de mest provocerande yrken man kan ha...
"hörru, får jag se din biljett så jag vet att du betalat för jag utgår nämligen ifrån att du fuskar"...det är just den mentaliteten sl bidrar med i morgonrusningen runt den 3:e i månaden .....fuck you..

jävla sl.....jävla kultursnobbar med rosa fula paraplyer...
Jag blir så trött på deras ooootroooooligt lilla värld. Det finns fler människor runt omkring dig. det finns människor som har minst lika intressenta erfarenheter som de. Det finns människor bland oss som skulle kunna ge sååå mycket mer..men de får inte plats....för där står prettofettofittan o misslyckade ordningsvakten som i stället jobbar på sl nu, o dirigerar med sina taktpinnar o talar om för oss andra hur vi ska tänka, gå, knulla  unt saoo facking waijter.

Tänk själva nån jävla gång..släpp era demoner lösa o fundera över hur man kan göra något bättre för någon annan UTAN att profitera sig själv genom synkade huvudnickningar i fikarummet eller genom pengar etc.. nu har väl iof ingen av dem särskilt fet lön..men ändå...suck
Det är som Opus i utgård..."världen krestar runt mig..bara bara mig..damdidamdidum..."


Det här får bli min konklusion och avslutning på detta årets blogg. det betyder inte att jag inte kommer blogga i sommar.
Däremot inte lika frekvent...? hahahaha..jaja.




så e det...

Kommentarer
Postat av: L'

Haha, snacka om att klaga på allt och alla! =o

2008-06-16 @ 20:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0