bubbelknull.....

åkte ju då till stan.....




på tåget satt det en kvinna med två små barn, en flicka o en liten pojk. Killen var sisådär 4 år gammal.
Bredvid satt ett äldre par som började prata med de små. Barnen for runt i vagnen o mamman hade fullt upp med att få dem att befinna sig i samma vagn. De äldre paret ser skådespelet o bestämmer sig för att "hjälpa" mamman genom att prata med barnen o på så sätt fånga deras uppmärksamhet. De båda små har varsin tablettask i händerna och "farbrorn" säger med ett brett leende till den lille killen: "meeen, har du fått lördagsgodis?"

Den lille tittar på farbrorn och med stora ögon svarar han: nee...de e fatist flutti flutti.


hahahahahaha.....


inne på centralen är det full rulle, folk ska på fest o annan skit. Tung parfym och kaffedofter slog mot näsan. I min mob spelades musik som gör mig lugn.....alla dessa själar som irrar omkring.
Jag gick mot Kungsholmen där jag skulle träffa RB.
Ringde honom o fick veta att planerna var ändrade.....till södemalm..... fan.
Tog t-banan till söder o gick till skatteskrapan...typ.  Väl där hamnade vi i en lägenhet med människor jag aldrig sett eller träffat. Stämningen var på topp och kvällen började bra. Tills.....
En dryg jävla person började "ta för sig". Han hade klassisk bratfrisyr, backslick och löjeväckande skjorta..uppknäppt så klart. Han berättade vitt i brett om hur stor jävla båt han hade, vilket bankkontor som har bäst service och att tjejens syrra fick sig en "tur" förra helgen.....
Han personifierade den människotyp jag genuint avskyr.....fuckface.

En timme in i festen är det en tjej som lackar ur o ber honom hålla käften. Han blir skitförbannad och kallar henne för både det ena o det andra. Hans vänner försöker lugna honom men han har bestämt sig för att "knäcka" henne. 

Det slutar med att värden för festen slänger ut honom. På gatan utanför börjar han slå på bilar och skrika som fan.
Jag och min vän erbjuder oss att gå ut för att "lugna ner honom", men blir i stället ombedda att sätta oss på varsin stol och dricka lite bubbel.....?

jag gillar ju inte ens bubbel så värst.....o det på en fest utan något att fira?

Efter detta fick jag se en kille o en tjej stå o hångla på balkongen. Bilden stämde inte riktigt.
Jag hade sett henne i ett annat sammanhang tidigare under kvällen.....
då slog det mig. Hon var tillsammans med en annan kille!
Men stod nu på balkongen o hånglade med en annan. Detta kunde bli spännande, vilket det också blev.
Hennes kille gick förbi där vi satt och han såg spektaklet, vände sig mot oss med en förvånad min o säger: va fan gör hon?
Går ut på balkongen o pratar med de båda. Han går tillbaka in och hon följer efter gråtande. Hon upprepar hela tiden förlåt förlåt förlåt...men han bara går.
Hon säger: "det betyder inget ju". Han vänder sig om med tårar i ögonen och svarar lugnt: "Inte för dig kanske, men för mig", vänder sig om och lämnar festen. Hon är förkrossad..... killen på balkongen försöker trösta henne men hon avvisar honom bryskt o säger: "fattar du inte vad jag har gjort?". Orden ekar i lägenheten.
Ångesten o frustrationen var jävligt påtaglig. Ingen.....absolut ingen lämnades oberörd.
Kemiska reaktioner och mänskliga faktorer fyllda hela lägenheten med avsky, förtvivlan och oro.
Min vän o jag tittade på varandra.....vi sa inget..... det behövdes inte.
Vi har redan varit där.....tyvärr.

Kände mig ganska avslagen hela kvällen och fick verkligen anstränga mig för att vara trevlig...eller va fan..trevlig o trevlig. Jag log o svarade på tilltal. Kände mig inte riktigt i form helt enkelt.
Hade lite saknad i kroppen också...... så klart.

Musiken de spelade var blandad.....minst sagt. 200000 beats senare stänger någon av musiken för att i stället sätta på tv:n?
Melodifestivalen.....aha.
På ett bord framför oss fanns det lappar man skulle skriva på, då kunde man "betta" på vilka 2 låtar som skulle vinna i kväll.
Jag satte 20 spänn på mig själv o gick o pissade.

Utgången var bestämd till 23, till ett ställe jag inte kom i håg nu..... men min huvudvärk o lite småfeber gjorde att jag tackade för mig o drog ut i hallen. Där blir jag upphunnen av en kvinna med sminket nere vid hakan, hon hade spytt på toan o frågade om jag hade sett hennes vinare. Jag svarade att hon nog inte skulle dricka mer.
Hon svarade att hon egentligen aaaaldrig brukar bli sån här o ditten o datten. Jag gäspade i smyg o låtsades lyssna en stund. Gick sedan ut på gatan där RB redan stod. Jag hade ju sagt hej då till honom o blev lite förvånad över att att han stod där. Då förklarade han att han beställt en taxi till mig?
Men....jag har inga pengar till det...
men det har jag, svarade han.
shit va skönt o åka bulle heeeeela vägen hem.
När jag steg in genom dörren somnade jag i hallen i en sekund...ståendes mot väggen.
 
Att jag lyckas skriva dagens blogg är beundransvärt.

Kan inte smälta den stackars killen.....

för övrigt var E-types ansiktsuttryck när han åkte ur i kväll, hysteriskt kul..... illa dold förvåning.....
Sedan tycker jag IdolOla och IdolSibel ska slå sig i hop och göra en karriär på Grönland.
Kanske göra som EMD, o signa skivor på statoilmackar runt om i Sverige hahahahahahaha.....
fy fan va patetiskt.

Vill passa på att skriva det en mycket god vän till mig brukar säga: "de ärligaste är barn och fulla människor."

Nu e jag full.....

o säger bara: de e fatist flutti flutti.....




så e det...

Kommentarer
Postat av: Mange

Ja detta senaste inlägg gav mig två riktigt goa asgarv. 1. flutti flutti och 2. 20 spänn på sig och gick och pissade.

Samtidigt konstaterade jag att barn är det underbaraste som finns och att jag absolut inte blev förvånad över hånglet på balkongen. Det går inte att lita på dem, säg vad ni vill jag orkar inte bry mig men det är min ståndpunkt. Det är en jobbig ekvation. För att få det underbaraste som finns så måste man ge sig i lag med det mest falska som finns. Ikväll är det jag som har övertagit Mackes roll som den bittre, jag vet men nu är jag på sådant humör.

Tjockaflackeniflickenflackenflucken.

2008-03-10 @ 00:50:58
Postat av: JE

Det verkar som duhar haft det trevligt i helgen. Det var kanske tur att du inte joinade oss till E tuna, vi hade det jävligt kallt. Pihl fick tillbaka sin kroppstemperatur i söndags kväll. Det började med att vi hade det varmt o skönt när vi kom ner, på natten när vi kom tillbaka efter en nattlig tur in till stan( E tuna) skulle vi börja koppla in element o trixa. Detta slutade naturligtvis med att vi slog ut all el i hela huset med resultat att det var VÄLDIGT kallt när vi vaknade på morgonen. Pojkarna kom på att det var helt ok att kissa i det fria på kvällen när det är mörkt, i dagsljus tyckte de att det kändes som man hade grannarna i högerfickan när man kissade. Pihl kände att han var tvungen att göra tvåan, vilket han smög in till grannen o gjorde, i som vi tror deras kompost.

2008-03-10 @ 09:32:09
Postat av: jag själv

Ja du Mange. Någonstans på något sjukt sätt finns det ett uns av sanning i det du skriver..... antar jag. Men för att komma dit där tvivel släpps måste man nog först ge.....med hjärtat, om och om igen..... för någongång, på något sätt kommer det tillbaka.
O JE, kul att ni hade det kul hahahahaha.....
Får följa med nästa gång :)

2008-03-10 @ 11:59:45
Postat av: Beundrare från SD

Måste bara säga... Älskar ditt sätt att skriva, läser med ett leende på läpparna.... :)

*fortsätt*

Du finns bland mina favoriter nu...

2008-03-10 @ 22:02:53
Postat av: Sofiah

tänkte bara säga att det skulle vara oväntat om det någon gång stod

så e det inte.......

istället för

så e det....

snacka om otippat! smällerismack.

2008-03-13 @ 20:08:37
URL: http://sofiahs.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0