i-landsproblem

Tog en fika med TA idag. Det var fantastiskt roligt. TA har efter en viss tids "frånvaro" kommit på saker att göra.....bl.a starta upp en egen liten rörelse. Kul.
Vi gick till systrarnas bullbod för en kaffe o bulle....typ.
Inne på fiket bestämde jag mig för att slå på stort, en kaffe och en bondkaka, 20 spänn.
TA dricker inte kaffe (jag VET, visst är det konstigt), utan gick med raska steg mot kyldisken där det fanns läsk i olika sorter.
Han valde en MER på burk och ställde sig vid kassan. Väl där ställer han ner burken o säger:

"Fan va KALL burken är!!?"


Tittar på mig och inser vad han faktiskt precis sagt. Ja, va synd att den är kall.....hahahahaha
Hade den varit ljummen hade jag förstått det, men "gnället" över att den var för kall visar på dagens I-landsproblem.

Vi måste tillsammans lösa detta.
Vi har MERburkar som är för kalla, vi har pendeltåg som i bland kommer 2 minuter för sent när vi ska in till stan o festa.
Vi har strömavbrott som i bland varar mer än 2 timmar. Vi lämnar tillbaka vinflaskor på restaurangen för att det kommit kork i flaskan vid öppnandet. Vi får i bland en skrynklig femhundring tillbaka i växel. Ja ni förstår.

Dessa problem o annat måste vi ta tag i om vi ska få en dräglig tillvaro.

Annars hade vi det riktigt trevligt där vi satt o pratade. Taxichaffisarna satt också där.....är deras stamfik. De pratade högt o brett om vilken bil som ingick i  färdtjänst och inte.....jag funderade på varför taxichaufförer oftast måste ha skinnjacka på sig....o varför de flesta röker.....
Sedan hörde min son av sig och undrade om hans pappa kan sätta in pengar på hans konto. Jag svarade att det kan jag visst, bara jag vet vilket kontonummer han har. Då fick jag till svar: "Hur vet jag vilket kontonummer jag har?".....




vad pappa svarade?


"fråga mamma".



Skulle åkt till E-tuna i dag egentligen men vart krasslig.
Såg fram mot det. Känns surt att va krasslig, hemma, själv.....
Jag åkte hem o la mig. En alvedon senare somnade jag en stund..... 4 timmar.
När jag vaknade tittade jag lite på filmen "världarnas krig" och förundrades över hur tyst min mobil varit under kvällen. Brukar alltid vara någon som ringer eller så..... eller ja.



Inte för att jag orkar bry mig så mycket men.....känner mig.....



ensam.









så e det...

Kommentarer
Postat av: Eh Suss

Då kan man svara på messet så man vet att herrn är vaken.. :) Natti

2008-03-07 @ 23:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0