beklagansvärt...typ.

Intelligens och ekvivalens summerar dagens skörd av spottloskor från vuxna pedagoger samt trötta elever.....
Mötet i morse med en av de mest inkompetena människor jag någonsin jobbat med, började med en fråga: "va e du så glad för?"
Jag hade råkat le en smula på morgonen vilket då förefaller vara väldigt ovanligt..enligt ovanstående person.      Hur som helst lät jag mig inte påverkas av dennes "fråga", inte ens när personen ville göra gällande att jag log för att jag knullat...viket jag inte har....i alla fall inte på väääääääldigt länge.
Dagen förlöpte relativt smärtfritt förutom två elevslagsmål och en fruktansvärt dålig lunch i skolmatsalen.
Dagens rätt bestod av korv som var till hälften stekt och resten kokt...typ.
Till detta serverade man en gul sörja med morötter. det var nog tänkt att likna morotssås/någonting/jag vetefan.....
På eftermiddagen skulle vi ha idrottslektion med en av de få pedagoger jag faktiskt gillar. Han, DH, förklarade för alla hur man spelar brännboll UTAN att fuska eller gnälla över eventuella domarbeslut...nyttigt tyckte jag....fånigt tyckte eleverna.

Sedan fuckade allt ur...fullständigt...

Hemma möts jag av barn på gården som ska spela boll..fotboll..nåt. En av ungarna skriker upphetsat att den andra fuskat...o börjar puckla på honom. Jag går stillsamt fram och säger:  grabbar...slåss e inte ok. Berätta vad som hänt i stället. Den som slog berättar då att den andra fuskat genom att lägga bollen för långt från straffpunkten innan han sköt. Den andra hävdade att det hade han visst inte gjort. Jag förklarade stillsamt att oavsett så måste man inte lösa det genom att slåss. De båda unga herrarna höll med o tog varandra i händerna.
Precis någon sekund efteråt hör jag en mansröst skrikande bakom mig.
Pojkens (han som slog) pappa kommer rusande mot mig. Han svär o hytter med armarna o säger att: "Du ska fan i mig inte lägga dig i pojkarnas fotboll o lekar... de kan ta mig satan lösa detta själva"...

?

Jag svarade så lugnt jag kunde att hans son faktiskt misshandlade den andra pojken. Då svarar han: "ähh.va fan..lite stryk får han tåla"..

?

I denna turbulens kommer då den andra pojkens mamma ut o skriker på både mig o mr:kuk.
Jag orkar inte utan vänder på klacken o tänker att det här får de fan i mig sköta själva. Väl hemma väller ilskan över o jag kan inte kontrollera mig. Jag går ut igen o går bort till granngården där spektaklet ägt rum. Föräldrarna är kvar o jag säger till de båda....ingenting...de sitter nämligen o fikar tillsammans.........

?

Jag fattade ingenting...

o nej, de är inte ett par.. Skitsamma. Bra att det löste sig...typ.

jaja...så kan det vara. Nästa gång de båda slåss ska jag springa hem o hämta en kaffekopp, slå mig ner och skrika: kom igen grabbar..bättre kan ni.

för övrigt vill jag påpeka en liten mindre detalj kring mina underbara kommentarer jag fått angående vad eller hur jag skriver och publicerar material.

min blogg...mina val....

upprörda känslor kring detta är fruktansvärt roligt.....
SKULLE man mot förmodan inte kunna tygla sig eller rent av ha en sjukdom som gör att man måste kommentera det man läser i negativa ordalag, så finns en lösning på även detta bekymmer..
sluta läs.....
otherwise... fortsätt pipa.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du... Jag skrattar åt din blogg. Den är underbar. Jag ska försöka få fason på min också. Så småningom... :) Keep up the *piiip*.

/Anna

2008-05-27 @ 21:51:49
Postat av: Anna

Ja du... Jag skrattar åt din blogg. Den är underbar. Jag ska försöka få fason på min också. Så småningom... :) Keep up the *piiip*.

/Anna

2008-05-27 @ 21:52:04
Postat av: Anonym

haha, jag sitter och smågarvar lite hela tiden jag:) jättekul att läsa ju

2008-05-27 @ 22:16:19
Postat av: Anonym

Då var det dags att pipa lite. Vad exakt skulle du ha gjort när du gick ut till föräldrarna igen??? Jag måste bara påpeka att visst är det din blogg alltså bestämmer du vad du skriver/publicerar, men i ärlighetens namn vet vi alla att du gör detta för att du vill uppröra/påverka din omgivning, så sluta vara så präktig. De som kommer med argument som att de gillar att skriva osv. som ursäkter till att skriva en blogg snackar bara skit, det finns dagböcker och kollegieblock att köpa om man tycker om att skriva. Att ha en blogg handlar bara om att man vill att folk ska läsa det man skriver inget annat. Med tanke på att jag skrivit en del inlägg till dig vid det här laget kanske jag borde skaffa mig en blogg, speciellt med tanke på att jag verkar ha upprört en del av dina "läsare"( då menar jag främst dina "bokstavskrummeluttingar").
För övrigt tycker jag att det är jävligt töntigt att ha en blogg även om det kan locka fram ett och annat skratt från mig när jag sitter framför mina siffror på banken( min arbetsplats).

2008-05-28 @ 10:15:51
Postat av: Anonym

Här kommer ett pip till. Jag tror faktiskt att jag ska skaffa mig en blogg, det verkar vara roligt att skriva lite om vad som händer utanför det allra heligaste( arbetsplatsen). Jag vet att du skriver rätt mycket om vad som händer dig under arbetsdagen, däremot tror jag inte att jag skulle få någon speciellt upphetsad om jag skrev om min. Marginaler,amortering, ränteskillnadsersättning, avbetalningsplaner ärligt är det någon som känner att det börjar rycka i skinnspiken, jag tänkte väl det. Men om man är en vanlig slätstruken svensson som inte retar sig på andra människor, hamnar man då i dessa situationer som du verkar göra?

2008-05-28 @ 14:52:14
Postat av: TA

På presentarkivet.se kan man vinna en tialott om har "orken" att leta lite på sidan...
Skynda!

2008-05-28 @ 17:07:44
URL: http://presentarkivet.se
Postat av: jag själv

hmm...en undertryckt känsla av otillräcklighet...typ? Behovet av att kräkas sträcker sig inte enbart till mig verkar det som.
För övrigt skriver jag SJÄLKLART för att andra ska läsa, men även för min egen del..en oas att kräkas i. Vad gör dina ord mer värda än mina? Jag snackar ju bara skit för att jag skriver det jag tycker...eller? :) Jag har alltid skrivit, detta fenomen är inget nytt. Att det sedan påverkar en del mer än andra är ju exakt så jag vill ha det. Kollegieblock i all ära, men då får jag ju inte tillfredställelsen att uppröra.
"en vanlig slätstruken svensson"...?
Du faller väl i så fall också inom ramen för människor som stör sig på din omgivning såsom andras bloggar etc...eller?
just ja...jag har aldrig påstått att jag kommer med argument om att jag skriver för "att jag gillar det" o inte för att låta någon annan läsa det. Tillskriv inte egenskaper till någon baserat på indicier..blir så fel då....ju.
Moralen igen du vet hahaha.....

Dessutom drar du förhastade slutsatser att ingen skulle känna små ryck i skinnspiken av en ev. blogg av dig. Detta är första tecknet på "destruktiv beteendekommunkation".

Gulligt att du tycker jag är "präktig" hahahahahaha.
Tar det som en komplimang.
Nä... första steget mot ett eget erkännande är nog att bejaka sin egen existens och sedan låta andras åsikter bero.

Töntigt att ha en blogg?
Men..... du läser ju andras...då blir ju du roten till det töntiga.
Hade du och andra inte läst min blogg hade jag ju aldrig skrivit den...ju?
M.a.o är ju du den som gör det töntigt...inte jag!

2008-05-29 @ 00:34:24
Postat av: S

Hoppas raring.. börjar verka som om kommentarerna i sig blir en blogg :). Jag håller på dig ( men det vet du).

/Suss

2008-05-29 @ 10:59:31
Postat av: Tomas

Tja Macke!
Du kan väl uppdatera mig lite om hur det ser ut med tipsen på Ekilla och så...???
in på hemsidan och uppdatera mig i gästboken där vet ja! http://hem.bredband.net/aveluuk
Hur som helst kommer jag förbi den 4:e och hämtar pengar och lappar... puss

2008-05-29 @ 15:01:40
URL: http://averyd.blogg.se
Postat av: Tingelingan

väldigt länge....hur länge e det???*skratt*

2008-05-30 @ 22:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0