ensam...

i natt gick jag ensam genom Stockholm..efter att ha druckit öl med goda vänner.
Sura uppstötningar blandas med cider och en torr jävla kanelbulle från 7-eleven. Mina tankar o funderingar kretsade nog mest runt alla sorgliga trasiga själar som desperat söker något i majnatten... inne på 7-eleven står ett gäng killar o "fikar"..vad klockan är har jag inte en jävla aning om...utanför hörs ett illa dolt utrop av en missnöjd fjortis som vill ha uppmärksamhet av sin (förmodligen) ännu fullare pojkvän..
ingen bryr sig..

luffsar sakta mot centralen..måste ju kolla om det går något tåg. Inne på centralen trängs de "överblivna"...de som med hopp och lust tio timmar tidigare åkte in till stan för att festa och ev. hitta en livspartner..eller bara få knulla lite. De står där..lite skamsna o nedslagna...tittar under lugg o hoppas att ingen tror eller ser att de tillhör skaran med "leftovers".
Någon dricker ur ett vinpaket..ska nog till en efterfest..andra sitter på betongen vid fönstren o tittar håglöst ut mot resten... En något äldre herre o dam går förbi och håller varandra i händerna. De ler mot varandra.

en kille skrattar högt när han ser en annan kille..de känner varandra o dunkar vänskapligt varandras ryggar.
Det luktar illa där inne..... gammalt..surt...unket.
ingen bryr sig..

Doften av frustration sprider sig över hela perrongen när tåget rullar in..jag bestämmer mig för att sätta mig så långt bort från människor som jag kan...jag vill inte möta någons blick i natt. jag orkar inte möta någons blick i natt.
I vagnen hamnar jag brevid en kille o tjej i 25års åldern. Killen är så full att han omedelbart somnar. Tjejen pratar högt i mobiltelefonen och jag höjer musiken i mina öron från mobilen.... orkar inte lyssna på hennes patetiska utlägg om kvällen som "vart lite tokig"...suck.

I hej-jävla-baberiba-rotebro går jag av med ungefär 50 andra personer.
det är alldeles tyst...hur fan kan 50 pers inte låta? ..alla vill bara gå/åka hem. Saktar in och andas in majnattens essenser...tycker lite synd om mig själv o rapar högt o ljudligt för att markera mitt missnöje...
en kvinna framför mig vänder sig om för att se var ljudet kom i från..hon möter min blick o vänder sig hastigt om igen...ökar hastigheten på sina steg o försvinner runt hörnet vid dammsugaraffären... där man BARA säljer dammsugarpåsar!!
hur fan kan man starta en dammsugaraffär i Rotebro..hur stor omsättning kan det bli? 
jag grymtar lite o drar en rap till.
Ingen bryr sig..

Har hickat från kungsgatan till Rotebro...drygt. Försöker hålla andan för att stävja detta. man säger till mig inne på Golden Hits att: "håll andan i en minut så slutar du hicka"..skitsnack tänkte jag..men se på fan, det funkade.
I alla fall inne på Golden. I rotebro har hickan kommit tillbaka och jag försöker mig på detta cirkusnummer igen.

E för full...funkar inte alls...känner hur kanelbullen är på väg upp o jag får svälja hårt. vill inte spy..hatar att spy.
"trillar" in i hallen hemma..sätter mig på golvet o summerar dagen.
Klockan 04.10 vaknar jag upp med mobilen i handen...tre missade samtal o 4 sms.
Nä...ska tillbringa eftermiddagen med två goda vänner i stan för en fika o lite skitsnack..ska bli trevligt.




så e det...

Kommentarer
Postat av: M*

herregud, härlig natt för dig asså... ^^

2008-05-18 @ 12:11:26
Postat av: henrik waltari

Kommer osökt att tänka på Ulf Dagebys sjuttiotalslåt ¨Livet är en fest¨. Samma ångest och förväntan nu som då...

2008-05-18 @ 22:04:42
Postat av: L'

Hehe, Henrik Waltari! :p
Mysig kväll Mackebus, hoppas inte ensamheten gjorde dig deppig... (h)

2008-05-18 @ 23:38:22
URL: http://veenhuis.blogg.se
Postat av: Suss

Eh låter som en hård kväll för unge herrn.. :(.

2008-05-19 @ 11:11:11
Postat av: fel

ungefär som jag dårå..

2008-05-19 @ 20:25:06
Postat av: Mange

Åh kanelbullen på perrongen orkar jag inte i vagnen åh dammsugaren tycker inte om att spy så in i helvete i Rotebro.

2008-05-21 @ 23:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0