toalettpeng.....typ

Någon sa till mig: Kan du inte skriva något initiativt?
jaha..ok...
här ska det gnällas..... maddafackas... hahaha

Som vanligt i stan i ärenden... o som vanligt behöver man pinka när man minst anar det...typ.
o min vana trogen beger jag mig mot toaletterna på/under centralen..stoppar i en femma o ska gå in.

det funkar inte...?

då hör jag en röst som väääldigt spydigt säger: " chörru...det fonkar barra med tia..eeiih?"


?

Jag tittar på mannen bakom luckan där man kan växla pengar för att kunna äntra denna underbara oas.
Lite försiktigt frågar jag vad han menar.
Han tittar inte ens på mig..utan förbi..o säger: "chörru...det kåstar tie krunur" " annars dy kan gå annanstans"...

nä nu jävlar.


Jag hade ju bara frågat vad han menade. Till saken hör att den satans toan alltid kostat fem spänn att få gå in o pissa i.
Därav min mindre förvåning när jag dels inte kunde ta mig genom "spärren" samt "vaktens" attityd.

Jag blev så jävla förbannad att mina tinningar dunkade. Upphetsad av ilska och frustration tvingades jag bita i hop och växla en tjuga för att kunna gå in. Hade inte kunnat hålla mig hela vägen hem till Rotebro.
Dagens konklusion är följande:
En jävla toalettvaktjävel kan styra en hel dag för den eller de som "have to go"....vara otrevlig..dryg...o komma undan med det!!
och nej...jag ÄR inte rasist..... va fan.
Skeptisk?
Absolut...

För att hålla en nivå av harmoni lägger jag därför in en liten "låt" från youtube även i dag.....
Tori Amos heter artisten, Hey Jupiter heter låten.
Det är dessvärre en livespelning med lite halvdant ljud och dessutom inte originalversionen, dock bättre rent musikaliskt...
Dessutom har den som lagt in låten där gjort så man inte kan dela med sig via automatik genom att "klistra" in den här.... I stället kan man då klicka på länken.

http://www.youtube.com/watch?v=FK_qRHoEkJU&feature=related




så e det...

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Dags att flytta hem nu va....

2008-05-09 @ 15:01:00
Postat av: Mange

En liten kontring i en liknande situation. Inatt jobbade jag som vanligt i min radiobil. Torsdagar i Karlskrona är en "liten" utgånsdag. Vilket innebär att "Michels mat och sånt", kallat enbart "Michels" håller öppet lite längre för att fånga upp de som varit ute. Michels är ett mycket omtyckt kebabhak i Kna. Hur som helst var jag rikigt hungrig och bestämde mig för en kebabtallrik. Jag ringde och beställde, eftersom jag inte ville stå i kö i polisuniform med pissfulla dryga männsiskor. De svarade inte, jag ringde i 30 minuter, fortfarande inget svar, jag ville ju ha min tallrik. Vikörde ut till Shell, min kollega skulle ha det lite nyttigare alternatibvet, fil och banan. Ute på Shell får jag SVAR i telefonen. Jag hör inte vad de svarar så jag frågar "är det hos Michells"? Jag får till svar "nä han är inte här" SEN LÄGGER DE PÅ LUREN. Tillägas ska göras att ägaren heter Michell och mitt blodsocker var nere på NOLL pga av mycket jobb, vi hade inte hunnit äta. Jag blev rädd över mina tankar som dök upp i huvudet över vad jag ville göra med den människa som svarade i telefonen. Vi körde in med bilen för att reda upp det hela. Efter ett "tokspel" fick jag en x-tra stor kebabtallrik. Till slut blev jag rätt nöjd :)

2008-05-10 @ 03:06:17
Postat av: Mange

Nu har jag också lyssnat på Tori Amos. Jag fick en klump i halsen plus lite till.

Snart är det sommar :)

2008-05-10 @ 03:19:26
Postat av: Doris....

Hmmm... Jag undrar om inte även jag skulle vara lite bitter å dryg om jag satt i den "spärren" ;)

2008-05-10 @ 03:20:54
Postat av: jag själv

men vänta nu lite Doris...
han har VALT sitt jobb själv och har fan i mig ett ansvar också.
Jag kan inte vara dryg mot mina elever och sedan komma undan med det bara för att jag har en "dålig dag".....

2008-05-10 @ 11:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0