Kvinna...

Har befunnit mig av och till på en dejtingsida ett tag.

Kul...i bland.


I min iver att förstå hur de (kvinnorna) tänker, började jag sakta rada upp de olika "demands" kvinnor har på de eventuella män de träffar..ja i alla fall på den sida jag menar.
Jag säger inte att någon har fel eller att någon har rätt...men jag ger en alternativ återspegling på nedanstående "krav".
Listan presenteras utan inbördes ordning.

HAN ska ha/göra/tycka etc:

1. Ambitioner.

Fine... ambitioner verkar vara en av de mest viktigaste egenskaperna hos en man i dag. Underförstått...han ska ha ett bra jobb och vilja sträva mot bättre. Han ska veta vad han "vill", underförstått igen... pengar ÄR EN avgörande faktor. Vare sig du vill det eller inte!

2. Händig.

Mannen ska enligt kvinnan vara händig. Detta innebär i praktiken att han ska kunna laga bilen samt snickra på stugan i en tight t-shirt en varm sommardag då "hon" kommer ut med en kall öl och fnissar lite lätt innan han sätter på henne så det visslar i sommarkjolen.

3. Social.

"Hon" vill att han ska kunna föra sig i alla situationer. Detta innebär INTE att han ska prata vid alla tillfällen. Detta ska vara programmerat från start.

4. Sportig.

"Han" ska enligt henne gilla viss form av sport. Främst segling, skidåkning och fjällturer. Hon tar ingen hänsyn till eventuell sjösjuka eller allergier. Detta ses som en svaghet och bör väl i rimlighetens namn kunna åtgärdas!?
Om inte, sätts han på hårda prov som att besöka det lokala gymmet eller följa med på promenader varenda jävla kväll. Allt för att stärka "relationen", tills hon en dag ser "Julio" i speedos på gymmet och prasslar med denna spänstiga spanjor i solariet. En Kåvepeninkur senare tar hon bladet från munnen och säger: "Du ser inte till mina behov...."

5. Shopping.

"Han" ska kunna följa med ut på stan i timmar och hjälpa henne att välja skor. Dock betyder hans åsikt inte ett skit, utan räknas mer som en utfyllnad i tristessen det är att shoppa själv. Nöjd låter hon sedan mannen få del av hennes glädje i form av en avsugning senare på kvällen.

6. Gilla resor...alternativt "upptäcka världen".

"Han" ska definitivt gilla att resa. Detta är ett minimikrav och ses i sammanhanget som ett krav som egentligen inte borde skrivas då det är så självklart. Gärna då till sydligare breddgrader (Thailand..suck) eller till alperna. Hon ursäktar detta med att: "visst kan man ha semester hemma i Sverige..absolut..någongång i alla fall". Detta är rent skitsnack. "Hon" vill upptäcka världen..Han lär snart upptäcka att ett extrajobb bör tas i beaktande inför nästa tripp till Maldiverna. Vilket hon i sin tur "stöttar"...fiffigt.

7. Inte vara rädd för att "binda" sig.
"Hon" låter sakta mannen förstå att en relation till slut inte handlar om att "ge o ta" eller kommunikation och lika villkor. "Binda sig" gör hon sedan om till: "du tänker inte på mina behov !" "Hon" vill ha bestämmanderätten fast mörkar det med sluga ordval som: "Älskling....i kväll får DU välja mat. Men tänk på att det är jag som ska handla efter jobbet!" "Han" låter sig fångas med i relationen och visar sin ömma mjuka sida genom att föreslå att de ska förlova sig..de älskar ju faktiskt varandra. Detta bestämmer inte mannen..det gör kvinnan...helt enkelt.

8. Intelligent.
"Han" ska vara hyfsat intelligent, men inte för intelligent..bara så där lagom. Risken att han överglänser henne kan hon inte ta, utan ser i stället till att läsa in sig på extrema och tråkiga ämnen att diskutera de första dejterna. Allt för att kolla "Hans" nivå. "Hon" tycker det är bra om han har åsikter, men ber också om att få tillträde i hans grundkolebetyg samt yrkesrekommendationer. Mest för att undvika att "Han" mörkat sin dåliga lön och skitjobb.

9. Ödmjuk
Detta är egentligen inte så viktigt för henne då ovanstående "krav" sammanfattar det mesta. Men med ödmjuk menar hon definitivt inte mesig. "Hon" vill att han ska se på världen med hennes ögon. Är en av hennes väninnor en jävla bitch så är det bäst för honom att han tycker likadant. Han ska kunna krama barn och djur, våga visa känslor och "ge av sig själv".
Problemet är bara att "Han" inte riktigt vet var gränsen går. Hon ger nämligen dubbla budskap. Han ska vara tuff o hård i ballen samtidigt som han ska vara en ömsint älskare, medlem i greenpeace och skänka pengar via sms till hemlösa hundar i Europa. Gränsen är hårfin.
Skulle "Han" mot förmodan inte lyckas med detta sätter hon honom i situationer som kräver enorm styrka, han tvingas träffa och gulla med hennes syskonbarn som har dunderförkylningar och grönt snor...allt för att "minsann lära honom".

10. sist men inte minst...en sexgud. På en dejtingsida mörkas detta ofta med "vältränad"!

"Hon" vill att han tillfredställer henne på ett sätt "som ingen annan kan"..... förutom Michel på Kreta sommaren -01.
Sexet är avgörande för de båda men för henne handlar det om fullständig dyrkan. Avviker han från den aktuella kvällens sexplan, får hon plötsligt ont i huvudet och ber honom kolla så att ytterdörren är låst. När han kommer tillbaka till sovrummet har hon redan somnat. Dagen efter försöker han på nytt och de båda är lite småkåta. Hon lägger sig i skedställning för att undvika den dåliga andedräkten och får åka karusell...i 2 minuter!
"Han" har nämligen en inbyggd faktor som gör att ett morgonknull inte får eller kan ta mer än 2 minuter. Detta är inget han kan styra över utan ligger i genpoolen. "Hon" väljer att visa sin besvikelse genom att låta honom "våtmoppa" golvet  i alla rum efter att han dammsugit dem. I tysthet funderar han sedan på hur det kommer sig att det alltid är han som springer ner till soprummet med komposten?


Jahaja...




så e det...


Kommentarer
Postat av: Suss

Raring.. med tanke på det du skriver så borde man/du vara jäkligt nöjd med att vara singel... :).

2008-09-22 @ 11:21:24
Postat av: Anonym

Eller rättare sagt:

Med tanke på det du skriver... är det inte så konstigt att du är och troligen alltid kommer att vara singel.



En fråga...

Hur ser dina egna krav ut, månntro?

2008-09-22 @ 13:16:32
Postat av: Jag själv

Hoppsan....hahahahaha...här träffade man åter "känsliga parts".

Kul :)

Som sagt....är man begåvad med ett uns ironi torde detta blogginlägg inte vara särdeles svårt att förstå.

Eller?

2008-09-22 @ 16:52:54
Postat av: Anonym

Visst, skyll på ironi. Vilken dumjävel som helst vet att dessa "issues" ligger och puttrar under ytan!



Går att läsa av dig ganska snabbt...

2008-09-22 @ 17:20:04
Postat av: RockPrinZeZZ med ett alter ego...

Macke!

Du är fullkomligt underbar och jag skrattar gott åt hur du prickat in hönsen helt rätt!!;)(med risk för ett och annat svinhugg, men det kan jag ta)Måste ju kommentera nångång eller hur!;)

Kram och du...SÅ e det!

...Kim

2008-09-22 @ 20:23:23
Postat av: jag själv

Men kära anonym.

Med tanke på dina ordval av Issues etc. verkar det som du känner mig...eller inte..

För övrigt tycker jag din ton är onödigt hård..eller?

Så snälla..skriv något konstruktivt i stället...

Lite bitter måhända?

2008-09-23 @ 00:19:24
Postat av: Anonym

Blir så trött på personer som försöker hävda sig själva genom att belysa andra människors fel och brister. Aldrig tänkt tanken att det kanske är hos DIG problemen ligger? Nej, självklart inte. Då skulle du bli tvungen att ändra på dig själv och det är vi för lata för. Patetiskt.



Att jag är bitter kan jag stå för.

Och att min ton är något skarp... vad gör det, egentligen?

Ett hårt inlägg förtjänar ett hårt svar.



Ang. "issues":

Jo, jag vet vem du är... men om det var genom detta ordval "du kände igen mig" är det troligtvis fel person du misstänker.



Tricky? ;)

2008-09-24 @ 02:25:16
Postat av: jag själv...

HAHAHAHA...

Men lilla söta vän. Jag tycker bara det är kul med en analys av mig själv ställd av någon annan.

Till saken då.

Om man läser blogginlägget och "vidgar" begreppen en smula, ser man snart att det snarare är mig själv och mina egna brister jag skriver om!

Det är inte "kvinnan" som egentligen är i fokus..

För mig är detta ganska uppenbart. För andra inte :)

Detta har tydligen gått dig förbi...eller?

Vilket då i sin tur gör att dina inlägg..faktiskt..är fullständigt meningslösa då jag ( och andra ) redan vet det du skriver...

Hoppsan.

2008-09-24 @ 17:54:55
Postat av: Suss

Voj voj... en del tar visst saker du skriver väldigt personligt :)... Men jag är ju lite bättre så jag förstår mer...eh typ.

2008-09-24 @ 18:02:08
Postat av: Hahanna

Är inne och tjuvkikar på din blogg då och då, du är hysterisk rolig! Analysen är klockren, jag har börjat undra exakt vad man ska eller inte ska skriva på sådana sidor för att inte vara som alla andra, nu vet jag! Fortsätt, gillar din ironi!

2008-09-27 @ 22:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0