Många mil...



Sååå var man tillbaka i Stockholm.

Stockholm...
hem för de missanpassade, anpassade, homosexuella som flytt småstan för att kunna bli accepterade, hem för strebern som slickar uppåt o sparkar neråt, hem för sökaren, könssjukdomar från stureplan, Svensson i andrahandsettan i Solna som bara vill knulla lite på fredagskvällen, hem för den ensamstående mamman på ICA som bantar för att bli accepterad på spraydate, hem för singelkillen som lämnat flickvännen bakom sig för att "lyckas" i Stockholm, Hem för kreatörerna, de underutvecklade, hem för konstnärsmänniskorna som vägrar acceptera pocketböcker som "riktiga böcker", hem för bimbon som knullar nyrika snubbar som en jakt efter att tillrättalägga sin misslyckade barndom, knarkande lobbyister som genom spaträffar med företagsledare knullar artonåringar som tröst för sin lilla kuk, politiker, opolitiska, subkulturer, "blattar" o "svennar", hem för alla de som tror att man inte kan komma längre i Sverige än vad pendeltågen går.
Ja... alla.
Jag antar att det är den stora (och enda) fördelen med vår huvudstad....att oavsett vem du är eller vad du är, så finns där en plats.
Att det sedan blir som så, att tvånget att blanda sig med samtliga individer ger upphov till konflikter...det faller sig naturligt och är inget man direkt kan påverka.
Även om man ibland önskar det.

En summering av helgen är svår att göra. Sammanfattning sker istället via en punkt/sifferlista. Enkelt och skitbra.
Förmodligen inte ett dugg jävla intressent för övrigt. I alla fall inte för den utomstående.

1. 50 mil i bil hem.
2. Middag hos MO kl. 19.00 med Gin o tonic-rött vin-öl-o så.
3. Hemgång-...sova
4. Upp-fika hos MST-hem o duscha.
5. Tillbaka till MO.Gin o tonic-samla "grabbarna"-tre olika förfester.
6. Ut-full-lite bara.
7. Efterfest-hemma kl. 07.00
8. Makalöst bakis-Panodil-vatten-kaffe o så-fika med MO o en massa andra poliser-lugnt o skönt.
9. Pizza-film hos MO och hemgång kl.23.00
10. Upp 05.00- 50 mil i bil till Stockholm.

MO somnade på efterfesten och jag valde att lämna honom i MST:s vård. Detta hade fallit väl ut och MO kom hem. Dock med fel skor. Varför, är det ingen som vet.  Han hade iof ett minnesfragment av att skorna "glappade" när han tog de på sig...men i sitt tillstånd valde han alltså att gå hem trots detta. Själv vaknade jag och funderade på varför mina kallingar låg ihopvikta som om de vore...ja..tvättade o strukna?
Ett morgonstånd senare struntade jag i vilket.
Träffade ett par tuttar i helgen också...kul.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Suss

Och vem av alla de karaktärerna du räknar upp ovan är Marcus mån tro...?? Finns många fördelar med vår underbara huvudstad så det så! Glad påsk på dig lite i eferhand. /Suss

2009-04-15 @ 09:21:53
Postat av: jag själv

hmm..ja du Suss. Kanske....sökaren?

2009-04-15 @ 12:16:30
Postat av: Suss

Och vilken är då jag måntro haha..?

2009-04-15 @ 12:23:55
Postat av: jag själv

haha... den du vill vara :)

Kanske en sökare du också?

2009-04-15 @ 12:36:29
Postat av: M

Haha, jag tror jag dör. :) Varför har jag inte läst din blogg innan?! Du skriver ju helt fantastiskt. Nu är jag iallafall här för att stanna.



Tack så mycket och glutta på hur mycket du vill. Jag länkar till dig, så ingen annan gör det fatala misstaget att missa dig. ;)

2009-04-15 @ 16:41:47
URL: http://hemligheternasdjup.blogspot.com/
Postat av: :-)

Tur att man inte bor i storstan och behöver fundera på vilken av karaktärerna där man skulle va...jag är helt enkelt en tutt träff i småstan... =)

2009-04-15 @ 23:11:08
Postat av: jag själv

Hahaha...ja det är du verkligen :)

O en riktigt riktigt bra sådan också....

Så det så.

2009-04-16 @ 00:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0