Vardag igen.




Back in buisness bitches.


Har efter makalösa mängder öl o annat gott återvänt till Stockholm och dess introverta befolkning.
Min första kontakt med människor denna ljuva augustimorgon blev inte helt oväntat ett surt bemötande från spärrvakter...
Jag vet inte varför eller hur det kommer sig, men jag tror att de kompenserar sina hemmorojder i arslet med att vara dryga mot människor.
På jobbet blev det sedvanligt "hur-har-sommarlovet-varit-men-va-kul-o-se-dig-blabla." Efter 2000 kramar började jag bli less på skiten.
På frågan: "Hur e det?" svarar man nästan alltid: "Jo då. man hänger med" eller liknande. Skulle man svara: "Nä vet du, fan sommaren har varit riktigt pissig"...då skulle omgivningen bli väldigt illa till mods. Detta är en förlängning på folks "vanor". Man är van vid ett visst svar och frågar av ren jävla artighet, men vem fan bryr sig...egentligen?

O så alla som bara ser problem...o suckar..o pustar.
Byt jobb för fan.
Men värst är nog ändå alla "prettos" som GENAST ska sätta i gång med jargongen "Jag är målinriktad o nu jävlar ska jag visa hur man jobbar".
det slår aldrig fel...de har redan efter en timme på jobbet varit på expeditionen o kopierat papper, ändrat adresser, gnällt över schemat, ifrågasatt kaffeautomaten, förberett, flyttat pappershögar o all annan skit de kan komma på.
De har blivit "någon" genom sitt jobb. De identifierar sig enbart i/med sin proffession och låter inget avgöras genom slump.
Man ÄR sitt jobb...en enhetlig allians.

För övrigt var jag detta året, till min stora glädje, en av de brunaste på jobbet efter sommaren. Att sedan Karlskrona ligger på tredje plats i "soltoppen" detta året har så klart bidragit.

Jaja.
Bedrövad över vårt nya schema beslutade jag mig istället för att  ägna mig åt att gå runt o mingla på olika ställen. Ni vet, bara vara.
Efter 6 timmar tog jag pendeltåget hem och handlade mat...skittråkigt.
Jag har under sommaren  vant mig vid "gör-vad-du-vill-när-du-vill". Detta har givetvis gjort att min inställning till arbete är något sargad. Arbetsmoralen är inte vad den borde vara.

Jag avslutade sommaren med att se en konsert  med U2 på Ullevi med min son och bästa vänner. Har försökt summera detta besök med ett enda ord, men finner inget. Det var för bra helt enkelt.

Nu ska jag åter under hösten cyniskt granska min omgivning.
Jag vet, det låter bedrövligt....men efter en fantastisk sommar kan jag kosta på mig det...ju.





Efter U2 konserten beslutade MO o jag oss för att.....dansa Riverdance(?)...på Avenyn.





så e det...

Kommentarer
Postat av: MO

Citat "O så alla som bara ser problem...o suckar..o pustar" slut citat.



Hahaha du e rolig min vän, om man läser den övriga texten så säger jag bara: sätt på dig nackkragen och kom över på en stänkare. Byt jobb och flytta hem ;-)

2009-08-11 @ 02:27:15
Postat av: jag själv

Precis :)

Däri ligger ironin och cynismen...

Kul att du uppmärksammade det.

En stänkare ska jag ta mig i morgon :)

2009-08-11 @ 03:00:15
Postat av: JH

"En av de brunaste på jobbet"...du har inte tagit av dig tröjan va? ;)

2009-08-11 @ 18:55:07
Postat av: Elinor

Hahahaha..JH det var typ dagens bästa kommentar.. =)

2009-08-11 @ 23:32:19
Postat av: Sofia

och när ska vi dricka öl? Eller, du kan stå för öldrickandet. Jag kan dricka något annat :) Måste ju uppdateras lite om talande köttbullar med mera. hööör av dig rå!

2009-08-12 @ 00:35:49
Postat av: Jag själv

Fast vänta lite nu JH...OCH Elinor. På mitt jobb kryllar det av golfspelare o andra utan ambitioner att visa magar o annat. Dessutom exponerade jag min kropp 45 min med resultatet av att jag kliade "hudflagor" i ca: 10 dgr.

O vad det beträffar så är det inte jag som ser ut som ett russin om 5 år :)

Kram på er.

2009-08-12 @ 01:37:57
Postat av: Karin

Jag var och såg U2 i Dublin.

Det var tamejfan den bästa konsert jag kommer få uppleva i mitt liv som lever nu bland Lady Gaga och annat skit medan de bra artisterna är gamla gubbar.

Helt fantastiskt. Och Dublin var nog faktiskt bästa stället att se dom, alla i publiken kunde alla texter :D

/Karin-som-förut-gick-på-ekilla

2009-08-12 @ 10:30:42
URL: http://tobbix.blogg.se/
Postat av: Malinus

DET DÄR VAR DEN BÄSTA BILDEN JAG SETT XD

2009-08-16 @ 15:45:31
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0