Lets dance o sånt.


Rabih från Idol 2009 ska vara med i nästa uppsättning av tv4:s "lets dance".....

Rabih...


Jag anar någonstans att det sitter en praoelev på tv4.s redaktion som fått i uppdrag att ragga upp "stjärnor" till lets dance och som sedan tvingats inse att de "riktiga" stjärnorna faktiskt inte vill ställa upp.

Självaktning och självinsikt.

Men visst, mediahoror och andra lycksökare gör vad som helst för "15 minutes of fame". Kruxet är bara att Rabih redan haft sina 15 minuter...för mycket.

Tv4 slår oss med häpnad, inte beundran, över sina val av dansare och medietåget tuffar på. Vi tittare sväljer som en fransk prostituerad på cannesfestivalen med nykläckta regissörer och mitt i all skit skrattar Tv4:s VD Jan Scherman hela vägen till banken.
Det svenska folket är de mest naiva och lättlurade i Europa....jag menar, tror vi att Rabih i lets dance är den ultimata fredagsunderhållningen i svensk tv, då ska vi fan inte ha bättre program heller...

Jag aaanar att Rabih kommer bli den mest "parodiserade" tvprofilen under 2010...eller ja, profil o profil.

I morgon är det sista skoldagen för året. Sedan är det 17 dagars lov...skönt. Karlskrona hägrar och onsdagen bjuder på middag o fest med goda vänner från hela vårt avlånga land. Med bad taste i munnen kommer jag sannolikt vakna julaftonsmorgon med fadd eftersmak och dålig fysisk kontroll av kroppsöppningar. Men det är det värt.

I dag hade vi innebandyturnering på skolan och jag är fantastiskt glad över ungarnas engagemang och glädje. Under sådana här dagar blir man som vuxen både stolt och glad. Idrottsstyrelsen hade (nästan) på egen hand ordnat dagens turnering och de gjorde det med bravur.
De andra som deltog och även de som "bara" tittade bidrog också med "braiga vibrationer".
Sådana här dagar jobbar man på Sigtuna kommuns bästa skola.

Riktigt jävla skitkul.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Anonym

GOD JUL MARCUS!!!!!!! :D

2009-12-22 @ 14:13:09
Postat av: eng konfekt

Äntligen!!!

2009-12-22 @ 21:48:07
Postat av: Sofia

Slår väl ändå inte när 9d1 vann fotbollsturnering back in 2006? ;) Haha, vilken jävla fest vi hade sen på kvällen.. kul.



Jag önskar dig en otroligt mysig (bakfull) julafton Marcus, och dricker vi inte öl någon gång nästa år så är du en dumdumsillsill.



KRAAAM

2009-12-22 @ 22:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0