Ålder...

Alltså...

Det här med ålder... e ju lite halvjobbigt.

Kanske...

Jag menar, ju äldre man blir desto större blir kraven på ett visst uppförande i vissa givna situationer. Jag varken orkar eller vill uppföra mig efter "åldersdefinitioner"... Jag vill knulla och dricka gott vin, vara ute till åtta på morgonen på sommaren efter en fest där man TOTALT misslyckats med sin favoritlåt i karaoketävlingen, sitta på stranden med bästa vännerna o "glutta" på fina tuttar som hoppar i takt i glasskön till kiosken, vara promiskuös utan att bli vulgär...lite så.

Jag tror inte på ålder...inte ett dugg faktiskt. Erfarenheter däremot, verkar mer moget och distanserat. Erfarenhet är viktigare än ålder, faaaast ibland har ju åldern en viss inverkan på vilka typer av erfarenheter man faktiskt har. Så klart.

Jag fick sagt till mig för inte så länge sedan att jag är gubbsjuk.

Skitsnack.

Gubbsjuk...? Vad betyder det egentligen? Att jag finner svala vackra unga kvinnor behagfullt attraktiva? Till saken hör att DE som säger att män är gubbsjuka är : Bittra, sladdriga, övervintrade kvinnor med dåligt självförtroende och inte sällan med enooormt dålig självinsikt. Kvinnor som tycker det är "snuskigt" med gubbar som kollar in yngre tjejer pga. av deras insikt i att de själva har passerat sitt eget bäst före datum.
 

Konstigt...

För inte är det så märkligt egentligen. Om vi tittar ur ett mer vetenskapligt perspektiv så är det faktiskt så, att en ung kvinna på 17 år, är absolut mest lämpad rent fysiskt att skaffa barn vid denna ålder!! Detta är något bittra medelålders kvinnor förmodligen, vid vetskap, aldrig någonsin skulle acceptera. Denna kunskap om yngre kvinnors sexuella "peak", är tillräcklig. En lejonhanne väljer ALLTID den hona som är mest lämpad att föra generna vidare, han funderar aldrig på ålder...

Ett känsligt ämne för somliga, annorlunda för en del, ingalunda säger jag.

Betänk följande:
  

SEX och KÄRLEK ÄR två olika saker, tillsammans är de oslagbara. Detta ska inte förväxlas med gubbsjuka mäns lystna blickar på vackra kroppar.

Tar du illa vid dig av ovanstående text ber jag dig besöka en väninna, tag fem glas rött och ring mig i morgon.




så e det...


Kommentarer
Postat av: Honung

Jag är väl "gummsjuk" då, eftersom jag gärna gluttar på snygga män, vilkem ålder de än har. :)

2009-01-10 @ 15:58:41
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: annaberglund

Du är så jävla skön marcus! haha "Tar du illa vid dig av ovanstående text ber jag dig besöka en väninna, tag fem glas rött och ring mig i morgon." vem, förutom du, skulle skriva så? Haha varför ska man ta illa upp? Klart att en ung tjej är frächare (stavning?) än en gamal tant! Kram på dej

2009-01-11 @ 00:23:01
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: jag själv

Go du e Anna :)

Kram på dig söt.

2009-01-11 @ 02:22:20
Postat av: Suss

Hmm... kändes oerhört träffande. Men du vet ju vad jag tycker.. Kan ju även vara så att vissa herrar passerat sitt eget bäst före datum och därför får nöja sig med att betrakta det de aldrig kommer få..

2009-01-11 @ 11:16:55
Postat av: jag själv

Ja Suss, jag hade på känn att du skulle kommentera :)MEN, ingen spark i din riktning! So you know. För jag vet ju som sagt vad du tycker och vi har redan "betat av det". Dagens blogg var riktad mot personer på jobbet och hemma i Karlskrona!

2009-01-11 @ 11:56:26
Postat av: Suss

Du ÄR gubbsjuk S, det går inte bort genom att försöka dölja det bakom vetenskapliga teorier raring! Varför inte bara stå för det så ska jag stå för att jag är en sladdrig bitter kvinna som passerat bäst före datum S..

2009-01-11 @ 18:07:12
Postat av: Anonym

Jag kan hålla med denna suss, DU är gubbsjuk. Sen tycker jag att det är rätt charmigt att försöka dölja det bakom lite text skrivet på ett roligt sätt med glimten i ögat. Vad man kanske bör tänka på är att det faktum att man agerar på det sätt man gör kanske inte alltid ses med glimten i ögat av de småflickor man försöker vara en vuxen förebild för. Alltså bör man vara lite försiktig med denna sjukdom och om inte söka hjälp, kanske ta två alvedon och gå hem och lägga sig.

2009-01-12 @ 11:00:27
Postat av: Suss

Raring.. ett litet tillägg bara. Att "vi" medelålders kvinnor skulle vara ledsna för att vi passerat den perfekta ålder för att skaffa barn.. är fel!! Tvärtom så är nog många glada över att vara förbi det :). Och sexuell peak har väl inget med barnafödande att göra?? Jag har min peak nu :)! Att ha sex med en 17 åring är nog föga skoj...om det inte är för att man som lite gubbsjuk medelålders man behöver boosta sitt ego :). Puss och kram

2009-01-12 @ 15:23:04
Postat av: jag själv...

Hoppsan...va kul med en massa kommentarer :)

Till anonym vill jag försiktigt säga följande: Jag förutsätter att du känner till mitt yrke och HUR jag jobbar...eller? "att man AGERAR på det SÄTT man gör"..vilket SÄTT?...? Märklig fras. Jag agerar utifrån rådande principer. Vilket innebär, kortfattat, att mitt agerande i min yrkesroll aldrig innefattar agerande där någon tar skada eller på annat sätt missförstår ett gott uppsåt. Snarare är det så, att människor utanför ett givet skeende (som ofta har förutfattade meningar) är de som (i sin iver)vill väl, men lutar sig mot "omedelbar norm". Mitt "agerande" innefattar endast en normal och ödmjuk inställning till enskilda individer...oavsett kön och ålder. Att någon skulle uppfatta eller missförstå goda intentioner riktas nog i detta sammanhang mot människor som "antar" saker..oftast utan fakta.



Till Suss: Ordet "gubbsjuk" är som bekant förknippat med en negativ klang. Det jag menar är att om nu "gubbsjuka" är en sjukdom (typ)så drabbas samtliga svenska män av detta. För övrigt handlar det inte om "sexet" med en 17 åring... det handlar om "attraktionskraften" i det vi ser..inget annat!! Dessutom har jag aldrig påstått att kvinnor är ledsna för att de inte kan skaffa barn, däremot tror jag fördomar föds gentemot män för att de finner en ung kvinna vacker eller rent av sensuell. Trist.

Puss o kram själv.



Konklusion:

Attraktion av/för något/någon betyder inte detsamma som att vilja ha sex. DÄRI ligger hemligheten till missförstånd och okunskap samt antaganden... :)

2009-01-12 @ 17:33:32
Postat av: Anonym

"... aldrig innefattar att någon tar skada eller på annat sätt missförstår ett gott uppsåt" - Kan du garantera att så alltid är fallet? Knappast va?



Du verkar ha en ganska korkad syn på unga människors (spec. tjejers) känslomässiga mognad. Hur tror du att din uppenbara "gillande" attityd till dessa unga tjejers sexualitet uppfattas och tas emot? Spännande med största sannolikhet.



Snacka om att gå med spöet i högsta hugg. I väntan på att första bästa "vackra eller rent av sensuella" 17-åring (eller 15-16-åring?) nappar. Motbjudande.

2009-01-12 @ 20:48:40
Postat av: Anonym

"... aldrig innefattar att någon tar skada eller på annat sätt missförstår ett gott uppsåt" - Kan du garantera att så alltid är fallet? Knappast va?



Du verkar ha en ganska korkad syn på unga människors (spec. tjejers) känslomässiga mognad. Hur tror du att din uppenbara "gillande" attityd till dessa unga tjejers sexualitet uppfattas och tas emot? Spännande med största sannolikhet.



Snacka om att gå med spöet i högsta hugg. I väntan på att första bästa "vackra eller rent av sensuella" 17-åring (eller 15-16-åring?) nappar. Motbjudande.

2009-01-12 @ 20:50:32
Postat av: Anonym

Och för övrigt, samtliga svenska män drabbas inte av gubbsjuka. Endast de "med dåligt självförtroende och inte sällan med enooormt dålig självinsikt".

Män som måste identifiera sig själva med sin sexualitet för att känna sig levande. Som (kanske omedvetet?) ser "sin erövring", kvinnan (eller i värsta fall tonårstjejen), som ett mått på sin egen prestation och framgång.

2009-01-12 @ 21:09:51
Postat av: jag själv...

Antingen läser du inte det jag skriver, eller så skiter du i det helt enkelt...

2009-01-12 @ 23:19:25
Postat av: Suss

Raring.. vi får reda ut det här när vi ses :).



Kramar

2009-01-13 @ 08:49:48
Postat av: Lotta från förr...

intressant blogg (som alltid)...!

Själv anser jag inte att attraktion har ngt med ålder att göra överhuvudtaget. jag kan bli lika kåt på en 21 åring som på en 45 åring ( nån 17 åring har jag inte prövat på länge så det ska jag låta vara osagt, lol)!



// en som kanske passerat bäst-före datum, men skiter fullständigt i det och har kul ändå! =)

2009-01-18 @ 00:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0