fyra dagar...



Enligt metro är det en "trend" att svenskarna köper mer sponken på bolaget än via nätet eller resor utomlands.. "trenden fortsätter"...


Ordet trend känns lite...fel.


Mitt senaste inlägg om gubbsjuka vart... uppskattat, typ. Ett känsligt ämne..som sagt var. För att fortsätta lika storstilat tänkte jag avkläda mig själv i allra enklaste nakenhet.


Jag tycker om lasagne och musik, jag tycker inte om musslor och självömkan. There you go!


Annat värt att nämna i dag är pendeltågets fantastiska värld. I dag kom tågen i tid BÅDE till och från jobbet. Makalöst! Men allt har ju en baksida..eller FRAMSIDA om du vill...



Följande skedde:



Efter inhandling av matvaror i Vi-butiken går jag ett annat håll hem än det jag brukar gå. Blåsigt och kallt möts jag av eftermiddagsfolk med hundar som skiter överallt. Ungefär halvvägs hem fångas min blick av någonting i ett fönster på markplan ca: 10 meter från där jag går. En skugga som rör sig konstigt sveper i ett rum och jag blir nyfiken. Saktar in och "gluttar" lite försiktigt mot lägenheten. Innanför står en man framför en (tror jag) dator och onanerar-runkar-vad du vill, som en besatt....hjälp!


(Som MO:s granne för ett par år sedan. Annan historia.)


Han är nästan vansinnig i sitt tillstånd och ser aggressiv ut..jag stannar till och blir alldeles mållös. I ett töcken vänder jag mig om för att gå men vänder blicken tillbaka än en gång. Då ser jag att killen tittar ut genom fönstret med ögon som tefat...våra blickar möts och min haka når i sin förvåning till slut asfalten... Killen i fönstret slänger sig handlöst ner mot golvet och jag går vidare..klart upprörd.


Jag vet inte vem som blev mest generad och min middag intogs med bilder på näthinnan som definitivt inte hör ihop med mat. Till saken hör att jag TROR att jag vet vem han är...en kille i 30 årsåldern som brukar åka tåget runt sjutiden på morgonen...


 



Oooooo från det ena till det andra.

Har jobbat fyra dagar sedan skolstarten. Onsdag-fredag förra veckan och så i dag då. I onsdags brann skolan en smula, var t.o.m. på nyheterna..suck. Tre grabbar "lekte" med raketer inomhus. På fredagen hade en av mina killar en rolig stund med en tändare och ett papper uppsatt på en anslagstavla gjord av trä. Papperet fattade eld och han slängde ut det genom ett fönster...suck igen. I dag rök (!!) två grabbar ihop i uppehållsrummet..så pass att den ena fick näsan bruten. Bland blod och gråtande tjejer fick vi hålla de två kombattanterna på varsin sida om en vägg...suck ännu en gång. Innan hemfärd städades glassplitter o annan skit bort och omplåstring fick ske på vårdcentralen för killen med näsan.


4 dagar.. Nu har jag bara sisådär 100 arbetsdagar kvar innan sommarlovet.




så e det...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min kära sjukling det verkar som om gårdagens ämne fick igång en liten ström av mer eller mindre upprörda läsare. Jag vill bara påpeka att detta ämne ÄR känsligt av många anledningar. Det är säkerligen inte bara du som attraheras av "unga, mogna, kvinnor som står på toppen av sin peak". Jag vill bara påpeka att en flicka räknas inte som kvinna bara för att hon fått sin mens. Och hon är inte mogen i ordets bemärkelse så att hon inte gör en feltolkning/missuppfattning av en vuxens smicker.Vad jag vill säga är att oavsett om det finns något som diagnostiseras som gubbsjuka eller inte så kan det i de flesta fall vara bättre att inte vara så öppen med att man har åkomman. Angående den kärlekstörstande mannen som tagit saken i egna händer så kanske han bara var kissnödig.

2009-01-13 @ 11:16:43
Postat av: jag själv...

Hahaha...ja, i så fall hade han ett "rejält" kisstånd!

2009-01-13 @ 15:28:54
Postat av: Honung

Då hade han fått stå på huvudet och kissa dårå. Akrobatik på hög nivå.

2009-01-14 @ 03:44:15
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0