80-tal...eller inte..




En naturlig förlängning på förra inlägget borde bli det förnedrande åttiotalets magiska skimmer.

Fast jag skiter i det.

I sommar kommer jag återigen stifta bekantskap med alla de hääärliga människorna i Karlskronas uteliv.

Kategoriseringen i en mellanstad som Karlskrona är ganska enkel. Man går ut för att vara snygg.
Helt enkelt.

"Bimbomusen" är ALLTID ute. Hon visar gärna klyftan för förbipasserande killar och ler med ett glas "husets vita" i handen. "Bimbomusen" finns i alla svenska städer men har en särskild plats i Karlskronas uteliv. Med nyvaxad persika tar hon för sig av smörgåsbordet på stadens mer populära nattklubbar och syns på varenda jävla festfoto som sedan presenteras på nätet.
Hon ÄR snygg....o vet om det. Det hon INTE vet, är att alla får påsar. Även hon om ett par år kommer upptäcka att gratisdrinkar och halvdana bakifrånknull på krogtoaletten inte leder någonstans.

Den manliga motsvarigheten till "Bimbomusen" är "Bimbokuken".
"Bimbokuken" har likt stekarna i Stockholm en fantastiskt fånig frisyr och plutar med munnen. "Bimbokuken" raggar på allt med bröst..även killar med bitchtits. Han skvätter sedlar omkring sig och beställer in ställets dyraste dricka för att få knulla..om än bara lite. Han drar sig inte för att dela ut visitkort och visa foton på sin bil, som han för övrigt inte har råd med. Han ses ofta nerspydd utanför krogen runt 03, med skjortan utanför och 2000 kronors pjucken fullständigt nersölade. Ofta slutar det med att "Bimbokuken" hamnar i bråk med volvoraggaren då de båda tidigare under kvällen raggat på "Bimbomusen"
Hon har för övrigt redan bestämt sig för att gå hem med den halvkriminella killen som suttit inne för misshandel på sin föredetta. Hon ska "omvända" honom..o så e han ju "spännande".....

I Karlskrona finns en outtalad ignorans mot intelligens. Intelligenta människor ses fortfarande som främmande och lite "läskiga". Det FINNS sällskap där medianvärdet ligger runt 110 i IQ, men dessa har tyvärr slutit upp kring en annan subkultur, "jag-är-liiiite-för-bra-för-dig-och-läser-böcker-på-fack-engelska."
Dessa får ofta stryk på dansgolvet av tillresta volvoraggare från närliggande byar och undviker därför stora sammanhang. I stället ses de ofta i hörnet av krogen där de tipsar varandra om nya Indiepopband...och likt ett mantra stryker luggen ur ögonen..om o om igen.

Jag själv och mina vänner kommer förmodligen backa åldersmässigt under sommaren..traditionsenligt.
Sommarkvällar hemma tenderar att sluta med efterfester och nakenbad, ofta i samband med en bitter smak i munnen av total avsaknad av finess.
Men what a fakk...vi har kul.




så e det...

Kommentarer
Postat av: karlskrona..

du är så klockren!helt otroligt!det med (bimbomusen ska omvända den halvkriminella som suttit inne och slagit sin fd ha ha ha)vilka bimbos det finns i denna stad!

mer analyser om Karlskrona och MER BLOGG!!

2009-06-02 @ 11:08:43
Postat av: Elinor

Jahapp...det är det man kallas..."bimbomusen" som alltid är ute?! och jag som trodde jag skulle förbli påsfri, men nu vet jag..att en dag kommer jag bli en påse jag me =) ha ha ;-)



Din blogg är underbar.

2009-06-02 @ 22:42:06
Postat av: M

Låter som en helt underbar sommar. :) Älskar din blogg, som jag redan tjatat om, men ändå. Jag skrattar, och du förlänger mitt liv varje gång du skriver.

2009-06-02 @ 23:48:34
URL: http://hemligheternasdjup.blogspot.com/
Postat av: jag själv

Nädå Elinor, du är ingen "Bimbomus". Däremot kommer du få påsar...det får alla.

Och du "karlskrona"...mer blogg blir det snart. Om Karlskrona blir lite svårt då det helt enkelt inte finns så mycket att nämna :)

O "M". tack snälla. Kul att kunna få människor att må bra, även om man skriver nasty sanningar :)

2009-06-03 @ 11:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0