earth hour...typ

Ingen..absolut ingen har missat "earth hour"...

Jag tog min sedvanliga tycka-synd-om-mig-själv-öl-på-lördagskvällen o gick en runda i "Rotan". Mest för att se om folk faktiskt släckt sina lampor o annan skit.

Ungefär vart tredje hem var helt släckt...amazing.

I ölrus och hemlängtan ( Karlskrona ) stegade jag vidare mot Rotebro centrum.

C E NT R U M.....nej.

Rotebros centrala del.

Hur som, där finns ju rotebro krog och jag gick in för en bärs innan hemgång.
(vilket för övrigt får mig att känna mig som en krogalkis utan vänner vilket inte är fallet.)

Vid bardisken stod jag och drack en snabb öl (?) när dörren öppnades av en liten kille..kanske 5 år, med tillhörande mamma. Precis bredvid mig stod en man jag sedan tidigare känner igen. Han är kanske 45-50....alltid en träningsoverallsjacka och världens största snus under läppen. Han luktar illa.

Den lilla pojken ställer sig 1- 2 meter från "träningsoverallsjacksmannen" och säger helt plötsligt:



"Du luktar bajs!"


?


HAHAHAHAHAHAHAhahahahahahahahhahaha..................

Mamman ursäktade sin sons övertramp och tog sina förbeställda pizzor o gick.

Ja, jag tyckte det var skitkul...fantastiskt kul. "träningsoverallsjacksmannen" rörde inte en min.
Det är mycket möjligt att det är "synd" om mannen. Men komiken kvarstår. Oavsett.


Annan skit denna lördagkväll är fotbollskvalet mellan Sverige och Portugal. Jag noterade att Lagerbäck (förbundskapten) hade en jacka på sig där det stod "Oddset" på ryggen......?!
Oddset..va fan... andra utländska lag kan ju tro att vårt svenska namn för vårt fosterland är Oddset!
Låter som SVT-nyheterna för våra samiska medborgare!
Eller inte.
Oavsett tycker jag, Le Marcys, att det ska stå SVERIGE.....

Jag är full och inväntar morgondagen med panodil som lindring för min sargade kropp... själens njutning uteblir och i stället plåstrar jag om mig med kexchoklad och en kopp te. Tillhörande öronknull med U2 förstärker bara mitt egorus i skrivande stund.

Törstar efter hud.
krackelerad....känns det som....




så e det...

Kommentarer
Postat av: martina

hur kan du ha hemlängtan hit?

2009-03-29 @ 16:31:32
Postat av: johanna

rotan centrum måste jag ha missat... drag där en lördagkväll? Kanske får gå dit nån gång och pröva tempen :)Men träningsoverallsjacksmannen/bajsmannen håller jag gärna på avstånd.



uffa har jobbat hela helgen.. och "vill du ha ett nyp?" va lika kul den här helgen tyckte jag och Lulle. :)

2009-03-29 @ 20:11:55
Postat av: Anonym

Hahahahahaha....ja den ÄR ju kul :)

Ge mig din facebook NU.

Kram på dig.

2009-03-29 @ 20:53:18
Postat av: johanna

talking to me?

Johanna Öberg, johanna[email protected]

2009-03-30 @ 10:11:24
Postat av: jag själv

Men nej Johanna....fel mailadress...ju.

suck. Hotmail säger att din adress inte finns..?

2009-03-30 @ 13:22:56
Postat av: johanna

men då... lite vimmelkantig.. johanna[email protected]

2009-03-30 @ 18:37:53
Postat av: Anonym

Nej nej nej nej nej...

Din adress finns inte!

Nånting e fel...ju.



OM du nu har f-book, Macke Bergström.

2009-03-30 @ 19:45:16
Postat av: johanna

men nu skrev jag ju faktiskt rätt....



johanna _ [email protected] (fast utan mellanslag) knasigt...

2009-03-30 @ 21:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0