Truddelutter...




PENDELTÅGSKONFLIKT OCH PRESSBYRÅIRRITATION fick starta min vackra dag innan jobb med (för dagen o veckan) 40!! elever mellan 13 och 14 år....

Under resan till jobbet satte sig en tjej (14-16) bredvid mig och fläkte upp sina skitiga skor på sätet. Jag tittade på henne missnöjt och hon glodde tillbaka.
Jag mumlade något om fjortis och hon flyttade sig....
"Det var väl ändå lite onödigt hårt bemötande Marcus?"
Förvisso.

En parfymdoftande, välklädd kvinna runt 40, med nariga läppar stod bakom mig i kön på pressbyrån där jag skulle köpa kaffe. Mitt hastande på morgonen hade gjort att jag glömt kontanter hemma o fick således betala med kort. VISSA DAGAR krånglar kortläsaren på pressbyrån...denna dag var en sådan dag.
Kvinnan, bakom mig, blev så jävla irriterad att hon började kommentera mig och mitt handlande.
Jag svarade att felet inte var mitt.

Det struntade hon i och hänvisade till att: "tåget går om två minuter!"

Jag svarade lugnt att: "Då får du väl för fan ta nästa tåg!". (herpesläpp).....

Hon valde att inte svara och gick...

Faux pas... minst sagt.

Jag funderade efteråt om jag kunnat bemöta denna bittra kvinna med andra, bättre, medel och ord.
Det hade jag nog...ju.

Sedan undrar jag när modet med att visa kallingarna hos 15-åriga grabbar ska försvinna? Det är ganska komiskt att se en kille laborera på kemin med skyddsglasögon, förkläde, allvarlig min och halva röven utanför brallorna. Faktum är, att hade byxorna på vissa killar, åkt ner 1-2 cm till, hade arslet kunnat vissla nationalsången med endast ett tunt lager bomullstyg framför sig...
Hade detta varit tjejer, hade omgivningen ganska snart dragit i bromsen och infört dresscode på skolorna. Men inte när det gäller killar...
Konstigt?

Karlskrona hägrar under påskhelgen. Då blir det påskmat o påskägg o påskpussar o påsköl o påsksprit o påskbaksmälla o påskdagenefterpizza o påskmyspys o så.

Då ska jag för övrigt gå naken i min lägenhet o visa röven hur mycket jag vill. Kanske blåser jag av ett nationalepos.


så e det...

Kommentarer
Postat av: DH

Du är så välkommen till K-na under påsken.

2009-04-01 @ 06:33:48
Postat av: Jag själv

Men tack kära DH :)

Känns bra att veta...ju.

2009-04-01 @ 16:43:27
Postat av: johanna

jag tycker gott du kunde ha bemött henne med "herpesläpp"...det hade varit bättre

2009-04-01 @ 18:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0