.....numb.....


Annan skit...o lite så.
Har under dagen konfronterat ex antal elever om den förbannade snöbollskastningen...utan större resultat.
I bland undrar jag om intelligensnivån sjunkt de senaste åren...på riktigt...?
Eller så är det nåt med flyplansbränslet från Arlanda...
I alla fall så fungerar inte tonårssynapserna riktigt...de klickar konstant.

På mitt jobb hör man i bland saker som får en att häpna. Av hänsyn till mina/våra elever ska jag inte här o nu berätta alla små "samtal".
Däremot dela med mig av hur det KAN låta när de kloka små liven gör sig hörda...när de tror att ingen hör dem!

Följande är axplock hämtat från www.tjuvlyssnat.se

Buss 471 mot Slussen

Två platinumblonda fjortistjejer ~16 sitter och diskuterar sin dag. Tjej 1 verkar lite nedstämd.
Tjej 2: Men hur mår du egentligen gumman?
Tjej 1 (gravallvarligt): Alltså, jag vet inte... Jag kanske måste ta en bloggpaus.


Buss 179 mot Vällingby

Två överblonderade tjejer ~14 kliver på bussen, sätter sig ner och börjar prata högt.
Tjej 1: Asså Sara, jag har målat om mitt rum! Jag har typ målat blått!
Tjej 2: Men lilla gumman.. Blått är ju såååå 2008.
Det blir tyst en liten stund.
Tjej 1: Men det är ju 2008 nu.
Tjej 2: Men åååh! Vem håller koll på det... Allvarligt?!


 Qben, ungdomsgård, Sollentuna

En tjej ~15 får syn på en kille ~15 som hon känner igen, och reser sig upp för att krama honom.
Tjejen: Nämen heej! Hur är det?
Killen: Tjaa! Jorå, de är väl bra, lite förstoppad bara.
Tjejen: Va?
Killen: De va ju pannkakor till lunch, vi hade tävling och jag åt 27 stycken.
Tjejen: Men gud vad äckligt!
Killen (glatt): Men jag vann!


Gröna linjen mot Hagsätra

Två fjortiskillar sitter och snackar om skolan.
Kille 1: Och så har det börjat en bög i klassen.
Kille 2: Aa just det, jag hörde nåt om det... Hur är han?
Kille 1: Fett skum och så.. går omkring och typ.. läser böcker och sånt!


Skolmatsal, Lidingö

Två lärare och två tjejer ~14 sitter vid ett bord och äter.
Tjej 1 (vänder sig till lärare) 1: Alltså, är barr nyttigt på något sätt?
Lärare 1: Eh, alltså, jag vet inte riktigt. Vaddå då?
Tjej 1 (lägre): Ehm... jag brukar äta det ibland.
Lärare 2: Jaså, är det därför som vi har så mycket virke över nu när du har slutat på träslöjden!
Tjej 2 (eftertänksamt): Jag åt upp en grillpinne igår.

Ett par diskuterar.
Tjej 16: Du får ju fan rösta nu! Vad kommer det bli?
Kille 18: Asså, jag tänkte rösta på vänstern, men så fick jag kaffe av moderaterna...


Skola, Upplands Väsby, Stockholm

Fyra killar ~10 år står och tar på sig skorna.
Kille 1 (till kille 2): Alltså du vet ju ingenting! Du vet inte vad du heter i mellannamn, eller när dina föräldrar fyller år! Du vet inte vad Sveriges statsminister heter, eller vad den förra statsministern heter, eller vad en bagge är, eller en ko!
Kille 1 skrattar och han och kille 2 går ut, kille 3 och 4 står kvar och fortsätter skratta.
Kille 3: Haha, han vet inte vad en bagge är! Eller en ko...han vet inte vad statsministern heter!
Båda killarna börjar asgarva.
Kille 3 (plötsligt): Det vet i och för sig inte jag heller...
Kille 4: Inte jag heller...
Båda killarna tystnar.

Roslagsbanan till Täby centrum

Två tjejer ~15 sitter och pratar.
Tjej 1: Va? är Stockholm en ö?
Tjej 2: Nej, var har du fått det ifrån?
Tjej 1: Kolla det står Stockholm Ö. (pekar på en skylt)
Tjej 2: Aha, är Stockholm en ö?
Tjej 1: Då har man lärt sig något nytt idag!


Coop-butik, Vallentuna

Två killar ~10 står och kollar på tjejtidningar.
Kille 1: Undra vad som står i de där tjejtidningarna?
Kille 2: Ja...
Kille 1: Ska vi köpa några?
Kille 2: Men skulle inte det verka lite misstänksamt? Alltså, jag menar konstigt.
Kille 1: Jo, det är klart...
Kille 1 (efter en stunds funderande): Fast om vi köper några bindor och lite mjölk också kanske de tror att det är till morsan?


Pendeltåg mellan Stockholm och Bålsta

Två tjejer ~17 sitter och pratar på tåget som är ganska tomt.
Tjej 1: Men asså när han frågade mig om vi skulle ha sex så höll jag på att dööö!
Tjej 2: Men vadå? Ville du inte?
Tjej 1: Jo så klart, men asså man frågar ju inte om man vill ha sex, man bara har sex ju!
Tjej 2 (viskar ganska odiskret): Schhh, tänkt om det finns några katoliker eller så här. Asså de kanske blir arga om vi snackar om sex, det är ju typ privat.
Tjej 1: Mäh, vi kan ju låtsas att vi snackar om siffran!


Buss 809 mot Gullmarsplan

En kille och två tjejer ~17 pratar om killens nya hund.
Killen: Jag ska lära den allt jag kan!
Tjej 1: Haha, det blir ju inte mycket inte!
Tjej 2 nickar instämmande.
Killen: Joo fan, jag ska lära den matte! Tänk va coolt om jag ba "vad är 10+5?" och så skäller den fem gånger!
Alla blir tysta.

Skola, Täby

Ett gäng elever ~15 sitter i umgängesrummet och pluggar till ett prov om andra världskriget.
Emotjej (tittar upp och frågar chockerat):
Mussolini? Är inte det en pastasort?!


Espresso House, Stureplan

Två tjejer ~14 sitter och pratar om allt mellan himmel och jord.
Tjej 1: Vet du, man får välja vilka kläder man ska ha när man blir begraven.
Tjej 2: Får man? Jag skulle nog vilja ha mina Diesel-jeans och min Fjällrävenjacka.
Tjej 1: Ja, man måste ju ha något bekvämt men samtidigt snyggt.
Tjej 2: Tänk om man inte hinner välja innan man dör. Då kanske typ mamma väljer kläder till mig. Om hon valde typ manchesterbyxor och en Cubus-tröja så skulle jag döö!


Gröna linjen mot Hässelby

Fyra fjortisar sitter strax intill varandra på tunnelbanan. Alla ser väldigt förväntansfulla ut. En tar fram en 2-liters läskflaska och en spritflaska. Det framgår att de ska blanda till dem på plats. När dom öppnar spritflaskan börjar det pysa och bubbla om den. Fjortis 1 smakar.
Fjortis 1: Men för fan! Det är ju fan Sprite!
Fjortis 2: 250 spänn åt helvete!


Pendeltåget, Helenelund station

Två killar ~14 sitter och pratar om att snusa.
Kille 1: Ah, men alltså Martin, fan han är ju helt otrolig. Han brukar fråga om man vill ha en snus. Säger man ja, då drar han fan fram tre snusdosor och två paket cigg på en gång och säger "Här, här". Han är helt galen. Man kan ju undra vart han har allt.
Kille 2: Jag brukar ha den i framfickan.
Kille 1: Men vad säger morsan då? Det syns väl?
Kille 2: Äh, jag brukar säga att jag tränar hockey.


Rådmansgatans tunnelbanestation

Två tjejer ~14 dricker läsk och pratar om någon kändis signatur på burken.
Tjej 1: Alltså, jag fattar inte hur de orkar sitta och signera varenda Colaburk!
Tjej 2: Meh, du fattar väl att de inte sitter där hela dagen och signerar!
Tjej 1: Jaha?
Tjej 2: Det är ju någon som signerar åt dem!


Café, Stockholm

En tjej ~16 kommer in på ett café och går fram till en tjej ~20, som står i kassan.
Tjej ~16: Heej. Alltså, jag hörde att min kompis fått jobb här, så jag tänkte om ni kanske har ett jobb till mig också?
Tjejen i kassan: Ehh... Ja, chefen är ju inte här just nu, men jag kan ju alltid ta ditt namn och nummer så får vi se om vi behöver någon mer.
Tjej ~16: Okej, ska bara ta fram en penna. (Gräver i väskan) Hehe, jo man har ju hört att chefen är en riktig pain in the ass


Pendeltåget Märsta-Centralen

Två tjejer och en kille ~18 sitter och pratar om var en av tjejerna kan köpa en viss sorts kniv.
Tjej 1: Men det är en sån oval plastgrej och på baksidan finns en grej som man trycker ut själva bladet med.
Tjej 2: Vadå, en morakniv?
Tjej 1: Nej, nej. Jag tror typ snickare använder såna. Man trycker ut själva knivbladet så man kan ha en liten kniv eller en jättelång kniv.
Kille: Är det en butterflykniv?
Tjej 1 (suckandes): Men nej. Tänk om jag hade varit en tecknad figur, då hade det kommit ut en sån här bubbla ur mitt huvud och då hade ni kunnat se vad jag tänkte på.


Stockholm

En tjej och en kille ~ 16 står i en tunnelbanevagn och leker "tumkrig".
Killen: One, two, three, four, I declare a thumbwar...
Tjejen (fyller i): Five, six, seven, eight, I used this hand to masturbate!
Killen (efter en stunds tänkande): Äh, jag kör ändå.


O den bästa till sist.....

Två 15 åriga grabbar i en tunnelbanevagn.
Kille 1: Jag trodde typ aldrig att jag skulle kunna göra något sånt!
Kille 2: Inte jag heller, om jag inte var där själv så hade jag aldrig trott på det!
Kille 1: Nej jag vet! Ingen tror på mig!
Kille 2 : Är det sant?
Kille 1 Ja! Det suger! Och det värsta är att jag inte kan bevisa det för någon!
(Kille 1:s mobil ringer)
Kille 1: Tja! Va? Har du hört? Jo, det är sant! Jag lovar! Jag sket från Västerbron!




så e det...


Kommentarer
Postat av: anna

till att börja med så var det här inläget helt sjukt kul!



Kolla in det här http://www.freestreet.se/?r=2087 man kan få gratis presentkort! ASBRA JU :D:D

2009-03-11 @ 22:34:26
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: A

Skola, Täby

Ett gäng elever ~15 sitter i umgängesrummet och pluggar till ett prov om andra världskriget.

Emotjej (tittar upp och frågar chockerat): Mussolini? Är inte det en pastasort?!



Den var helt klart bäst!

2009-03-12 @ 22:22:42
Postat av: Ami

Hahaha sjukt bra!!!

2009-03-26 @ 20:10:36
URL: http://scharlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0