reaktionär provokation....


Full.....

Nä..fy fan...nu e jag jävligt trött på korkade människor som "gnyr" och förställer sin personlighet för att passa in...man bedrar sin egen intelligens och ser inget annat än sig själv.

fuck you all...

Min bitterhet o cynism finner inga gränser denna torsdag.... Jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag-fokus.
I min linda föder jag din innersta tanke och spyr på din självömkan...

Jag har denna dag sett människor ur perspektiv som gör mig både vemodig och andlös. Sargade själar söker tröst i det förgågna och insikten i att man är den mest ensamma på jorden är jävligt påtaglig. 
DU ursäktar dig, harklar dig o går vidare.

Förändring av sitt egenvärde görs med bedrägerier så som: " Men i morgon blir det nog bättre. För det måste det ju bli...väl?"
Insikten i hur svårt det är gör att de flesta faller om och om igen...o igen....o igen. 
DU ursäktar dig, harklar dig o går vidare.

På Paddys pub i Sollentuna satt jag i kväll med ett par av mina bästa jobbarkompisar när jag, plötsligt, slogs av tanken att människan allt för ofta ser sig själv utifrån sitt bästa..oavsett hur fel man har....?

Självbedrägeriernas okrönte konung steg ombord på skutan och visade sin bästa backslick med tillhörande Lidingöbrytning. Jag bajsar på din Pradakeps.
Han drog en repa runt baren innan han landade vid bardisken o beställde en GT. Efter stort besvär putade han sedan med munnen och tycktes försvinna in i ett rus av jag jag jag jag jag jag jag jag jag-fokus.

Bartendern på Paddys var en skitsnygg tjej runt 25. Hon log hela tiden mot allt o alla. Lite ovanligt i dessa tider..typ.
På tåget hem möttes jag återigen av leende människor. Det lustiga var...är...att jag denna dag skiter fullständigt i hur mycket du ler. Jag orkar inte bry mig...helt enkelt. Kanske har jag kommit till det stadiet då cynismen fått ett fast grepp om...allt?
Det var länge sedan jag kände ett sådant vemod. Jag fylldes av obekväma sanningar om mina egna tillkortakommanden.
DU ursäktar dig, harklar dig o går vidare.

På perrongen i Rotebro stod en man med skitiga kläder och en trasig plastpåse.
Hans blick var trött. Mycket trött.
Han stod där... bland många människor.. fullständigt osynlig trots sin uppenbara misär. Doften av skit var obehaglig.
Ingen syntes bry sig. 
Jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag-fokus.
DU ursäktar dig, harklar dig o går vidare.

fuck you all....

"Du vet felen men avfärdar dem...du orkar inte..."

JAG ursäktar mig, harklar mig o går vidare...
 
Tll min stora förtjusning bröts denna negativa förtrollning av att min bästa vän MO ringer o berättar att det kanske reder upp sig med biljetterna till U2 i juli.





så e det...

Kommentarer
Postat av: YoYo

Hua! Det här går inte Macke! Håller tummarna för U2-biljetterna! Annars kan jag skicka min från 1987(tror jag d va...)

2009-03-13 @ 16:35:57
Postat av: anna

Hoppas det löser sej för dej med biljetterna! .. och den där mannen, gjorde du något? Eller var du också en med jag jag jag jag jag-fokus?



(jag brukar hamna på paddys ibland, så om du är där ofta kanske vi ses någon dag) :)

2009-03-13 @ 18:33:29
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: jag själv

YoYo..det löste sig med biljetterna :)



Anna.. Jag gjorde ju inget suck... blä.

Paddys :)

Skulle va sååå kul o hamna med en öl o FavvoAnna där haha...

2009-03-13 @ 19:23:46
Postat av: johanna

kände att jag va tvungen att skriva nått men sen kom jag inte på nått iaf... hmm nå uppmuntrande kanske.. ehh... vet inte vad som skulle uppmuntra dig.



Föresten är jag grymt avis på U2 biljetterna... vill också!



ta hand om dig. kram



// lillkotten

2009-03-13 @ 20:31:58
Postat av: jag själv

Meeeen lillkotten :)

Var på Ä-mässan i dag. Trodde du skulle jobba i helgen..vart ju lite besviken då jag e där ju...

BTW, U2 biljetterna kostade host 1200 spänn styck. Köpte 2 st, en till mig o en till grabben. Men o andra sidan, vi fick gaaaaanska bra platser :)

kramen.

2009-03-13 @ 21:46:35
Postat av: YoYo

Nu låter Macke lite gladare. Härligt!

2009-03-14 @ 10:15:25
Postat av: anna

Ja men marcus, då är ju du också en med jag jag jag jag-fokus? Eller?

Nästa gång kan du le mot mannen, inte ett "jag tycker synd om dej"-leende, utan ett riktigt, ett vänligt leende :)



Paddys it is!

2009-03-15 @ 20:28:53
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: Gittan

Som tur är handlar inte livet om jag, jag, jag och jag för alla människor.

Jag tror det handlar en del om självömkan och hur man kanske levt sitt liv (till viss del)

Någon som inte var jag, jag, jag idag är en arbetskollega till mig.

Hon vann 600.000 på lotto i helgen och travade bort till banken i eftermiddags och s

2009-03-16 @ 18:17:40
URL: http://nyadest.wordpress.com
Postat av: Gittan

Nu hände ngt knas.....

Men... hon skänkte i alla fall hälfen av pengarna till välgörande ändamål...

Det är inte jag, jag, jag....



Hoppas du haft en bättre dag idag...

2009-03-16 @ 18:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0