Läppstift o fötter...

Samhällsspyorna haglar i media och vi hukar oss. Bonusar till höger o vänster o upp o ner o fan o hans moster...

I dag träffade jag Rotans mest utpräglade transa på stationen....igen. Han hade för dagen klätt sig i tajta jeans, höga cowboyboots, kort skaljacka, ILLRÖTT läppstift, rouge på kinderna och en liten hästsvans. Just ja..han hade sotat ögonen också.
Till detta hade en nätt liten handväska.
Jomen.

Jag är tämligen säker på att han är förståndshandikappad. Detta framgår av hans något märkliga gångstil samt "blick".
Detta förstärker bara upplevelsen av att se honom "studsa" in i vänthallen... suck...



Vem fan vill bli fotläkare?
Jag menar...det e ju bra att de finns och så. Men vem läser till det?

Fotläkare.

Varför..?
" Ehh..jo jag gick ju då läkarlinjen och kände att det här med fötter, det verkar ju spännande"... 

Jag tror att de flesta som blir fotläkare egentligen från början ville bli annat men man inser sin kapacitet inom kirurgi o medicin och "nöjer" sig med sitt yrkesval.
Det är BRA med fotläkare, absolut.
Men....fötter......?!

Annan skit att lägga energi på om man inte har annat o bry sig över är Kungahuset.
En, från början, inavlad ordblind familj där yngsta dottern igen o igen visar sig vara en bortskämd snorunge, där mamma Bernadotte lägger krut på silikon i pattarna och botox i pannan och där lillprinsen "tar en paus" o vilar upp sig i Monaco...allt på skattebetalarnas pengar.
Vårt Kungahus ska ju så långt det går vara goda förebilder. Att kungen e storrökare ses bara som något mänskligt felande vilket gör honom "folklig".
Monarki i all ära o kungahuset med dess anor kan nog vara bra, men nog bör väl Viktoria o Daniel betala sitt eget jävla bröllop.
Fakk thät shiit.

Dessa jävla väderomslag gör mig grinig....are, än vanligt. Sol en dag, snöblandat regn nästa. Tonåringar med hormonfel som "låter".... inte högt men mycket. De har ett speciellt läte för ALLT.
Förtjusning: " EEEiijjhhh"
Besvikelse: "EEEiijjhhh"
Upphetsning: "EEEiijjhhh"
Tillrop: "ÖÖhh?"

Lärare låter också.
Förtjusning: " Ohhhh en kaka...till kaffeeeeet".
Besvikelse: " Jaha...det var bättre förr".
Upphetsning: " Oh  Oh...sandalförsäljaren från JOBI e här igen!".
Tillrop: " hallå hallå....hallå...hör ni mig?".


Sommartid snart.
I löve it.
o tuttar...




så e det...

Kommentarer
Postat av: johanna

hahahaha.. jag känner igen upphetsningen kring Jobi skorna i lärarrummet... samma känsla upplevs också när de nya lärarkalendrarna ska beställas... hoppas hoppas jag inte blir en Jobi-lärare... än så länge har jag klarat mig.



ses vi i helgen i älvsjö?.. är inte så taggad på att kränga korv, men men det blir väl kul?!

2009-03-24 @ 19:56:34
Postat av: jag själv

Hej sötkorv :)

Njaej....de sa att det var fullbokat denna helgen. Med personal alltså... Suck.

Hoppas det blir nångång mer innan sommaren.

JOBIJOBIJOBI...

2009-03-25 @ 00:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0