Fredagsmys...eller?




Ooohhh i morgon är det Eurovision.

Moldavien...bara namnet låter som en dålig könsjukdom. Musiken och sången likaså.
Det märkliga är att dessa öststater låter EXAKT likadant varenda år. Samma jävla skit.... Kroatien...Ungern...blablabla.

Det är så dåligt...det är så jävla dåligt, att jag blir förbannad.


Veckans "tjuvlyssnat":

Pendeltåg mot Märsta.

En pappa ~50 sitter och pratar med sin dotter ~16.
Pappan: Jag var ute med jobbet igår.
Dottern (skeptiskt): Jaha? Var var ni då?
Pappan: Först på jobbet, sen på lite olika ställen… Sturehof… (Kort tystnad) Jag gillar diskon!
Dottern (ännu mer skeptiskt): Jaha, så vad gjorde ni då?
Pappan (nöjt): Ja… jag diskade runt!
Dottern (skrämt): Pappa! Du menar väl inte att du dansade?

Veckan har gått i slagsmålets tecken. Tre stycken.
Okvädesord och sanningar har yppats i denna "kunskapens boning" och jag är trött. Mycket trött.
Men som sagt, det finns ju tillfällen då det bara är......så jävla kul.

En elev satt o petade näsan öppet i matsalen. Jag gick fram och påpekade att det ser ganska ofräscht ut. Han svarade  : Men...jag har ett majskorn där ju!

?

Han hade slagit vad med sina kompisar om hur många majskorn han kunde få in i näsan. Med detta i färskt minne går jag ut och möter samma elev två timmar senare i uppehållsrummet. Där står han nu med en glass i handen, jag ler o säger lite hurtigt: "Stoppa den inte i näsan bara".
Han (förskräckt): "Skämtar du...den kostar ju fem spänn... fattaru!!!"

En annan upplevelse jag hade i dag var med en lång herre vi kan kalla "R". Det är en ung man med mycket stor potential som skådespelare. Han tillhör C-enheten där man får jobba med teater, sång o andra egotrippar.
Totalt helt otippat sluter han upp vid min sida när jag går ute på skolgården och ställer sig framför mig och drar av en beatbox med text och ett STORT leende. I handen har han en ICA-kasse med något i.

"Jag heter "R" o e femton år, har en fett stor balle med lite pubishår".

?

Blixtsnabbt tar han fram ICA-kassen efteråt o säger: "Skaru ha en snickers?"
Jag: "Ehh ..näää?"'
"R" (med bekymrad min): Okeeej...snoppsmak i munnen?"

??

Jaja.

Macke har en kall öl i kylen. Gott.




så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0