Hörru diu...

Gotland (ön) har varumärkesskyddat ett begrepp, "varannan vatten".

Förstår du?

"Varannan vatten".

Det innebär att om jag fixar en fest och skriver ett plakat (om festen-inför festen) får jag alltså inte lägga till meningen "varannan vatten" som ett begrepp utan att först fråga Gotlands län!!?

what a fakk?

Trögtänkta gotlänningar tjänar alltså pengar på ett allmängiltigt begrepp som "varannan vatten". Jag tror jag ska försöka varumärkesskydda begreppet "tjockaflack". ( en något extraordinär anknytning till ordet knulla, som för övrigt går att använda även i andra sammanhang.)

Annan skit i veckan som gått är Valborg. Valborg är oskuldernas högtid. Då ryker det oskulder till höger o vänster gosse. I buskar o på bryggor runt om i vårt avlånga land tillämpas det klumpig sex som är över på sisådär 2min . Vuxna fasar mest över "drickandet", men borde fokusera på knulleriet istället.
Antal könssjukdomar samt oönskade graviditeter ökar markant. Fjortisar på pendeltåget med X-ciderflaskor o annat sött skit gör sina ljusa stämmor hörda och posar framför varandra i jakten på uppmärksamhet. Man har släppt alla hämningar och vet inte varför "lilla snippelisnippan" plötsligt blivit fuktig av andra orsaker än druckna drycker.
Åtta timmar senare vaknar man i sina egna spyor utan trosor o ringer gråtandes till bästa kompisen som blev hämtad av mamma redan klockan 21.
suck...

Hockey-VM håller humöret uppe en smula.

I går hade vi "Ekillamaran" på mitt jobb. Eleverna ska springa, jogga eller gå en sträcka på 5 km, på tid.
Jag, konsekvent, avsade mig denna promenad och hänvisade till att jag istället kunde ta tid på eleverna. Promenera är, förmodligen, en av världens absolut mest tråkiga och meningslösa former av konditionsträning/aktivitet. Jag ryser av obehag och blir nästan förbannad.
"Men det ÄR faktiskt nyttigt att röra på sig"...Ja visst är det. Men jag vill inte "röra på mig" via en promenad.
Knalla runt i stan kan vara mysigt, men att spankulera runt utan mål hemma bara för att "må bra" ger jag inte ett skit för.

Men det tycker Ewa-Stina o Bengt i Sollentuna är fiffigt. De går en promenad varje kväll o mår sååå bra. De menar att de får ju så mycket tid tillsammans då! Ewa-Stina o Bengt har likadana träningsoveraller...o skor. Det tycker de är fint.
Med reflexer..så klart.

Ibland får deras hund Sixten följa med, men han är så gammal att det mest blir morgonpromenader och lösa bajskorvar vid samma jävla stolpe samma jävla tid varenda dag.

I bland är Ewa-Stina o Bengt lite busiga och går i vanliga kläder.
Fast fortfarande med reklamfinansierade reflexer...så klart.


Tacka vet jag golfbanan. Där går jag o slår mot en liten boll för att få den i en kopp i marken......!?
Nå, det är roligt och jag "rör på mig".
Nu ska jag röra mig mot köket o hämta en kopp kaffe och en bulle.




så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0