Kiss some ass...





Fejsbuckat o e trött.

Tre kronor tog brons.
Bra Tre kronor.

Alltså..det här med pengar e ju ett jävla bök.
Vad man än ska göra så kostar det pengar. Nästan i alla fall.

I dag åkte jag till stan en snabb vända för att lägga undan ett par "bralls"....ju...
Kaffe på pressbyrån 14 spänn. Tittade in på Åhléns, schampo 35 spänn. Max Hamburgare 65 spänn. Kaffe på pressbyrån igen, 14 spänn.
128 spänn för en resa där jag bara skulle lägga undan ett par sketna byxor...?

I dag har jag dessutom insett att det faktiskt finns värre försäljare än de som är dryga o dumma i huvudet.
Det är de där som är så jävla vänliga att man spyr.
Med äckligt påklistrade leenden.
Inte fan bryr sig "Louise i kassan på H&M" om vem fan du är eller vad du passar i på grillfesten!!
Hon skiter fullständigt om du ska på bröllop o vill ha något "somrigt, men samtidigt stramt och gärna enkelt. fast inte fööör stramt. Bara lite lagom så där....o inte för dyrt. Så klart."

I hennes ögon i fikarummet är du inget annat än en lönnfet dryg person som ger henne pengar i utbyte mot smicker!
I hemlighet tycker hon istället att du har dålig smak som väljer H&M istället för "butiken-i-sturegallerian-där-du-kan-köpa-en-scarf-designad-av-en-kokainpåverkad-homosexuell-fransman-som-är-på-dekis-och-som-nu-kränger-kläder-till-korkade-människor-med-för-mycket-pengar-och-du-pröjsar-1200-spänn-för-att-passa-in....."

O varför varför varför varför får man ALLTID elräkningen i maj??
Sämsta tänkbara månad.
Det är då man försöker lägga undan till semestern o allt annat gött. Men nej nej, då dimper den ner, som en jävla påminnelse om att "Jag jobbar men ser det inte".
Man står där sedan med hakan i golvet o tittar på priset för att överhuvudtaget  FÅ ANVÄNDA DET AKTUELLA BOLAGETS NÄT!!!
130 spänn!!!!!!!!
Plus alla andra avgifter...o moms. Jag hatar moms. Moms är inget annat än skatt på skatten.
De fakto, jag ANVÄNDER EL för 210 spänn. Men hela den aktuella räkningen är på 630!

Naaj.


Shululu..... nu ska Macke kolla klart på Hockey VM o så...




så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0