snart snart...



...snart sommarlov.

Eurovision.
Som vanligt gick det åt helvete för Sverige. O som vanligt vann en skitlåt.

"Nääee...den e faktiskt svängig och trevlig!!..."

Nej, det är den inte.

Nä, tycker vi gör en östatsversion och en västversion. Tror det blir jämnare fördelat då.
Rösterna alltså.

Jag menar, e det konstigt att ett land som inte utvecklats de senaste 200 åren (Moldavien, Ungern, Kroatien, etc.) tycker om musik som har två accord och en tonartshöjning på tre minuter?
Samtliga gamla slavstater låter likadant som för 30 år sedan.
Kolla youtubeklipp om du är osäker....

En "rysk norrman" med sammanvuxna ögonbryn (noppade inför Eurovision) fullständigt krossade allt motstånd. Luften gick ur mig och jag hittade inga ord....alls.
Till råga på allt hade de jävla norrmännen nationaldag dagen efter. På Gardemoen möttes denne man som en ...

en...


Konung.

Folket i Norge har förvisso inte så mycket annat att hurra åt. Lusekoftor?
Ja, skidlandslaget då kanske, men sedan är det stopp.
Norge är inget annat än en förort till Sverige...som Solna till Stockholm. Med NATO i ryggen påvisar norrmännen självstyre efter krig o skit och är smaklöst självgoda i sin nationalism. Faktum är, att det finns inget land i Skandinavien som är så rasistiska som Norge.
Så med facit i hand är det rätt kul att en ryss är Norges pitch i Europa de kommande månaderna.

Fatta "glättigheten" i nästa års Eurovision i Norge!

Jaja.

Veckans aha.
Satt med EB o drog en bärs igår när vi (han) luktade på ett nytt snusmärke jag fick i kiosken, Eukalyptus.
Med hänförande säkerhet fastslog vi att det luktar coca cola.
Alltså, en av de "hemliga" ingredienserna i cola är, tror vi,  Eukalyptus...fiffigt va?
Om det sedan leder till en världsomvälvande skakning låter vi vara osagt.

I morgon ska jag slåss med miljoner barn och ungdomar inne på Narturhistoriska. Bland barnsvett och klisterlappar kommer jag dricka kaffe i plastmugg och engagera mig i människans ursprung och svara på frågor i fall T-rex, precis som apor, också bajsade!?




så e det...



 

Kommentarer
Postat av: johanna

du ser.. det är bra att lukta på saker innan man prövar dom.. :)

2009-05-19 @ 19:30:27
Postat av: Elinor

Tänk att två "fiffiga" öldrickande män har lyckats lösa coca cola mysteriet... ;)



2009-05-20 @ 16:19:06
Postat av: Jag själv

Haha..ja visst e det :)

2009-05-21 @ 00:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0