Ballar av bomull...






Jättekonstigt…

 

Ballonger….ballonger måste vara det yttersta beviset för en uppvaktning. Vad är det med ballonger?
Varför skapar en bit gummigrejsemojs denna fascination hos barn…och ibland även vuxna.
Ballongen är förmodligen den mesta och mest närvarande gästen på samtliga kalas i Västeuropa.

 

Jättekonstigt… 


Annat konstigt är att svenska  tidningar (?) skriver fantastiska sidor om att Prinsessan Madeleine och hennes backslickbrat INTE gifter sig i år!
Va synd.
Fast det är ju klart, Kronprinsessan gifter ju sig o det faller rojalisterna i smaken. Tacka vet jag ett kungligt bröllop för en gaaaaaaaanska stor summa pengar, som vi skattebetalare får stå för.

Nej jag gillar inte tanken med att födas in i en roll där det från första dagen är bestämt att ditt liv ska kantas av banderollklipp, invigningar av kultursnobbars bipolära kreativitet samt rövpumpas full med skattepengar för en ”vila-upp-sig-semester” på nån jävla spaanläggning i Frankrike för 10000 spänn om dagen inkluderat rövslickande opportunister, pengar som kunde ha gått till skolor eller människor i behov av RIKTIGT stöd.

 

 

Jajajajajaja.

 

I vårsolen har nu samtliga tonårsmongon vaknat i Rotebro. Mopeder, tuggummi, vi-ba dom-ba så-ba, och fullkomligt irrationella spottloskor var femte sekund förgyller nu vårt vackra ”torg”(?)
Ett säkert tecken på att sommaren nalkas med andra ord…hääärligt. Eller som våra elever skulle säga: eeiih....hörru..sååå jävla tjockt med najs”.

I vårsolens värme har jag för dagen beslutat mig för att sluta använda långkallingar!
Ja, jag är känslig för kyla. My bollocks dont gillar cold väder.

På tal om bollocks, idag har ett par tjejer i nian sjungit en sång för oss alla i en av skolans korridorer. Den handlar om piercade ollon och blankpolerad pung.
Trevligt…verkligen!
Kreativiteten flödar och genansen från biologilektionerna i åttan är som bortblåst.

Fascinerande.

Najnaj… äta nu o så.




så e det...


Kommentarer
Postat av: Elinor

Det är ju fantastiskt att Viktoria ska gifta sig! Förra gången det var ett kungligt bröllop var 1976 och då var jag inte född. jag ser verkligen fram emot denna enormt stora tillställning och hoppas (om min chef tillåter semester) att jag ska kunna infinna mig i huvudstaden vid denna stora högtid. För att kunna fira vår vackra kronprinsessa på hennes stora dag... och du, de utgifter vi Skattebetalare har för bröllopet får vi faktiskt igen på den stora publicitet det ger oss...

Länge leve monarkin ;-)

2010-05-01 @ 16:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0