"ahhh men duuurå.."





yey.....


Minidiskussion med kollega om utseende. Jag tycker annorlunda.

Fast vänta lite.

Kanske inte så annorlunda som det verkar..om man granskar samvetet lite närmre.



Fula människor fastnar för och blir tillsammans med andra fula människor!…såvida inte den fula människan är rik som ett troll….
Pengar är näppeligen än mer viktigt än utseendet. Iaf för många kvinnor som lever med russinsnoppar med 100 miljoner på banken. "Men han är så bra med barnen...o så har vi ju villan i Barcelona...ju".

Oavsett ålder. 

Inbilla inte mig att det inte ligger ett uns sanning i detta påstående.
Men i SVERIGE, i detta avlånga land med alla jävla jakande svar, där får man inte riiiiktigt säga och tycka så.
Nä du Kerstin/Kent eller vad fan du heter!
I stället ska man ta ”hänsyn” och korrekt påpeka att ”vi faktiskt har andra egenskaper än bara det fysiska att bli attraherade av” …. Om man är en god medborgare och vän av ”svensk ordning” bör man också tycka därefter.

Förvisso.
Attraktion för en människa kan skilja sig från vad en annan människa tycker är attraktivt...
BUT STILL, Hur ofta har du sett en gräsligt ful människa tillsammans med en makalöst vacker människa i en parrelation?
jajajajajajaja...jag VET att man kan vara "vacker genom att ha ett fint inre".

"Andra egenskaper än utseendet är MYCKET viktigare". Detta måste vara en av världshistoriens absolut största bluffar.
DU och JAG utgår absolut i en första kontakt efter utseendet, SEDAN ser man till det inre!
Vilket stärker det faktum att utseendet har en enormt stor roll i valet av partner.
Medvetet eller omedvetet.

Min poäng är att fula människor parar sig med andra fula människor...
Vackra människor parar sig med andra vackra människor.
ERGO, utseendet har en mkt större roll i vårt val av partner än vad vi vågar erkänna... Därför att risken att bli betraktad som ytlig, är för stor och kan (tror vi) påverka andra människors syn på oss själva.

Det är ett så känsligt och delikat ämne, att människor MÅSTE påpeka vikten av alla de fina egenskaper man kan ha som människa.
Som ett mantra.

Och sedan det här med att man KAN ha andra egenskaper än utseendet...!
Ponera att du möter en ruskigt ful människa som är fullständigt totalt jävla genomkorkad..tror du då att den personen får knållebålla med "examen-i-ekonomi-50kg-extraknäcker-som-modell-sjukt-snygg-Lisa"... för att han faktiskt är en hejare på att mjölka kor..?      

Gäsp..

Nedan ett par bilder jag tycker är lite roliga... sköna lirare och annat...





"NU vet jag hur familjefotot ska bli bra! Om ni bara tar och hoppar upp o sätter er på...."


"Mjaa... kaaanske ni skulle kunna vrida er liite mer åt höger?""


" OM du vill så har jag ett blått paraply också...fast äsch. nä, vi kör på det vita".


"Mamma mamma...den rosa ficklampan..jag vill ha den rosa ficklampan!"





så e det...



Kommentarer
Postat av: Mr Besserwisser

Mackan...snacka om att slå in redan vidöppna dörrar, detta har vi hört tidigare dryftas i olika spalter och krönikor genom århundranden. Dessutom är det ett parasoll ynglingen har i sin hand, icke ett paraply!

2010-02-19 @ 11:58:22
Postat av: Martina

Älskar din blogg.

De är väldigt roligt och intressanta saker du tar upp.

Men vem kan säga vilken människa som är ful eller inte? Vem har facit?

Jag tycker jag är ful, medan vissa tycker jag är snygg.

Hur kan man då veta om man är ful? Ska man kolla på sin partner och ta reda på vad andra tycker?

2010-02-19 @ 12:57:24
Postat av: Anonym

"Mr Besserwisser".

Paraply, parasoll...potatis och potatismos.

Men, o jag gillar det inte, du har rätt min vän...ju.

2010-02-19 @ 13:26:57
Postat av: Elin Mungsgård

Macke hänger på existenz. Där ser man! :D

2010-02-19 @ 15:46:18
Postat av: Sofia

Ett annat vanligt förekommande par är den utländske mannen och den lite större svenska (inte alltid så attraktiva) kvinnan. Måhända att de också fått barn tidigt tillsammans...



Kanske bara är jag men det ser jag iallafall väldigt ofta. Huruvida man är snygg eller inte kan också diskuteras i evigheter, men om man inte finner någon attraktiv tror jag knappast att man tar chansen att lära känna personen, åtminstone inte på det "sättet".

Nåväl.

2010-02-23 @ 21:28:54
URL: http://sofiahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0