Huden före penisens början...






 
                                                     



Dolph Lundgren.
Måns Zelmerlöw.
Christine Meltzer Lind.

Hur fattiga ÄR svt?


1. En broiler närmre 55 år med anabolakäkar och karatemoves från B-filmer i Hollywood. Med en karriär utan...karriär.
Sjöng en sång, förlåt MIMADE och slog sönder isblock på ett ytters manligt sätt. Blev sedan hyllad av svensk press där de tycker att Dolfan ÄR Melodifestivalens bästa nummer...

Där ser man!?

2. En flinande smörpopgosse med Lundadialekt blandat med lärd uppländska från Östermalm samt "teatersvenska" från dåligt gjorda musikaler. Killen som klamrar sig fast utan större framgångar med låtar i just Melodifestivalen, sadlar om och blir ombedd av SVT (?) att leda hela skiten...
Om nu leda betyder att (duktig du) memorera ett MAKALÖST fånigt manus och sedan använda slapsticks från SVT:s arkiv anno 1985.
Nä, raka av dig rumphåret och giga på finlandsfärjan i stället, ta med dig frugan Serneholt, riv av några ABBA-covers och avsluta det hela med att dela kroppsvätskor och drömmen om att "en dag, en dag blir jag känd på riktigt"....!?

3. Meltzer, en aktad och begåvad kvinna som sålde sig till "Sveriges sista diktatur" styrd av ingen mindre än festivalgeneralen himself: Christer framtanden Björkman.
Trist.

Bidragen då?
Tja, Fakir och Pain of salvation var bäst...typ.



Melodifestivalen... förhuden på eine schnopp har mer talang än manusförfattarna på SVT.



Badabibadabom...

Moderaterna, M, ska ut o knacka dörr (inte knacka arbetslösa..inte innan valet iaf) runt om i Stockholm. De säger att: "Det gäller att ligga i framkant och möta väljarna direkt."
Någonting säger mig att man totalt glömt bort att alla andra "dörrknackare" under de sista 30 åren bemötts av "så-in-i-helvetes-irriterade-människor-mitt-i-måndagsmiddan"...

Knacka dörr är en kvarleva från framför allt 70s och 80s (som då funkade pga rädsla och okunskap) och bemöts (av MIN generation) med skepsism och misstänksamhet.
När okända med papper i handen, pins i kavajslaget och ett fånigt leende syns i "titthålet" i dörren, reagerar vi instinktivt; jag vill inte.

Men M står på sig. Trägen vinner sägs det.
Dessvärre (?) inte den här gången.
Man har suttit i Upplands Väsby under förra veckan o frågat runt bland de lärde i leden om hur fan de ska göra för att vinna tillbaka väljare och snärja nya. Detta är något de för övrigt fick betalt för att göra. Iaf vissa av dem.
Resultatet av denna brainstorming blev alltså....dörrknackning...?

Fiffigt...


Jag vet inte vilket som är värst?
M o dörrknackning eller Melodifestivalens styrelse... Man skulle kunna säga att de båda är det yttersta beviset på skillnaderna mellan blocken.
In absurdum.

ett miniUSA.

Man kanske skulle bli politiker? Eller politisk musiker?
Bestämma startordning på Melodifestivalen OCH knacka dörr hos de som röstar, o låta förhuden berätta att: "Röstar du inte på rätt låt nästa helg, kommer jag lämna "avtryck" på din brevlåda samt införa skatt på
låg empatisk förmåga."

eller som Strindberg sa: "Det är synd om människan."



First impressions really do last..maddafakkas




så e det...




Kommentarer
Postat av: KHJW

Alltså, Rolf eller Dolph? Jag väljer Rolf!

2010-02-09 @ 08:58:51
Postat av: 29225

Det är intressant att skuggan ensamt läggs över Moderaterna, då jag också läste texten och vad jag kan anta, då det inte finns någon källa att uppgifterna härstammar från Aftonbladet. Där står också tydligt att samtliga partier utom miljöpartiet satsar på dörrknackningar likt Obama och McCain. Sen kan man ju alltid diskutera likviditeten i en kvällstidning.



Hur man än bäddar har man arslet bak.

2010-02-09 @ 15:28:46
Postat av: Anonym

usch förr va du iaf rolig/bitter nu är du bara bitter...

2010-02-09 @ 16:28:41
Postat av: jag själv

"29225"..det är exakt just detta jag menar med bloggen, hur man än bäddar har man arslet bak. Att M blev föremål för en "spya" faller sig helt naturligt. Ur mitt perspektiv. O det är ju det som är så fantastiskt med vårt land, man får tycka som man vill. DET är fiffigt.



"okänd"... Bitter? Rolig/Bitter? Enligt scoops undersökningar betraktar jag min värld med exakt samma cynism och tveksamhet som innan. Varken mer eller mindre. det handlar nog snarare om vad man som läsare "tar anstöt av", eller tycker är "mindre" roligt.

peace brother/sister.

2010-02-09 @ 17:52:18
Postat av: JÖ

I like it anyway...



det jag väljer att avtryck av eller som du säger ta anstöt av är om penisen kommer och knackar dörr.. liksom.. eller.. ju

2010-02-09 @ 19:31:49
Postat av: Karin

Vilken tur att du tittar på melodifestivalen så att du kan berätta för oss som inte kollade på skiten hur dåligt det var :D

2010-02-09 @ 20:44:44
URL: http://tobbix.blogg.se/
Postat av: Anonym

BITTER

Jag tycker att det är tur för din del att svt visar sån skit, för vad skulle du annars ha att skriva om. Eftersom jag vet vilket liv du lever tycker jag bara du är sorglig. Men som en bekant en gång sa "det är lätt att skita när röven är full".

2010-02-12 @ 11:12:37
Postat av: jag själv

Exakt!!

det är lätt att skita när röven e full. Och förmodligen har du ganska nära till en toalett, antar jag?

Lilla roliga människa.

2010-02-12 @ 13:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0