Ja...



Tre Kronor åkte ur OS...


Skitdåligt.


OS-hockeyn ÄR ju OS...iaf för mig. Men visst, kul med alla medaljer i skidor etc.

Kanske då ska öppna mig o erkänna min "lightpassion" för andra sporter i OS...!?

Jag, i största hemlighet, följer Damcurlingen med stor förtjusning...samt isdansen och konståkningen....!
Dessvärre är jag smärtsamt medveten om den något låga ställning dessa sporter har in min bekantskapskrets. Nu är det ju iof ingen hemlighet längre, så what a fakk.
Jag kan tårögt följa de bästa paren i isdansen o konståkningen..även soloåkarna. Det enda jag, faktiskt, motsätter mig med de två sist nämnda sporterna, är killarnas ytterst märkliga "vinkningar och slängkyssar"!!

Jag menar, vi VET att ni är gay. I alla fall de flesta av dem. Men varför måste man knippa ihop läpparna, skaka lätt på huvudet och vifta med handen framför ansiktet när domarna presenterar resultaten..?
OCH dessa MAKALÖST fåniga utstyrslar! Glitter o paljetter o fjädrar o annan skit.

O andra sidan...hur kvinnliga är damkronorna..? Där spottas det snus i omklädningsrummen gosse. Lesbiska hockeyspelare har ju ett helt smörgåsbord i duschen. Eller generaliserar jag för mkt nu?



Nackdelen med OS är att man vänjer sig snabbt, blir bortskämd med mkt och bra sport i TV. MEEEEEN vi har ju melodifestivaaaaalen!!
Schikkituwowow.
På lördag blir det igen en plats i soffan med vin, bittra kommentarer och suck o stön. Den här lördagen kanske jag ska skicka in en röst via sms, då kan jag åtminstonde klaga på "fel låt vann" med vetskapen om att jag iaf försökte påverka utgången.
Fast o andra sidan är det nog lönlöst. Det "musikfunktionshindrade" Svenska Folket kommer ändå rösta fram någon form av "alcazareurodiscopop" o sedan klappa händerna i förtjusning. Besvikelsen kommer inte låta vänta på sig när vi sedan några veckor senare hamnar på 25 plats i Eurovision... Då gnäller man ist på att "övriga Europa inte FÖRSTÅR hur bra låt vi hade"!!

"La Voix"my ass...

O den här jäääävla snön.
Hur drygt är inte det?
Nu har det varit kallt o snö sedan i början på december. Jag gillar inte snö.
O jag gillar definitivt inte vintern. "Men det är så fint och originellt med alla årstider vi har i Sverige."
Skitsnack, 2 månader höst, 2 månader vår och sedan 8 månader sommar, det räcker.

BTW, ta bort Rodel och Bob ur OS. Ersätt det ist med två nya sporter: "100 m nageltrång" och "freestyle i analpoker"... samma upphetsningsgrad.




så e det...



Kommentarer
Postat av: Elin

UPPDATERA DÅ DIN #"¤%"##@£€€!!

2010-03-09 @ 10:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0