Jurovisjon...




Vilka jääääääävla skitlåtar Europa röstat fram till årets Eurovision.


Annas låt kanske inte är den bästa, men ehh..


Det kanske är dags att dela in Europa i två delar?

En öststatsEurovision och en Väst?
Men vad vet jag.
Det jag vet är att en jojkande armenier slår högre i Europa(?) än en ung tjej som sjunger bra (på bra engelska dessutom) med en hyfsad låt.

Kanske kanske kanske är det så att musiksmak/tycke speglar länder ur mer än ett perspektiv. Sekularisering med demokrati och utveckling tycks mig gå hand i hand med kultur såsom musik, teater etc.
Men som sagt, vad vet jag.
Fantastiskt konstigt är det iaf...

ju.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Anonym

men... övriga europa kanske inte gillar hennes frireligiösa utstrålning..



2010-05-28 @ 11:01:45
Postat av: jag själv

Fast...borde det inte isf vara just det som skulle lyft henne? "Övriga" Europa har ju en förkärlek till just detta och kärleksförklaringar till härjade länder.

2010-05-29 @ 10:34:03
Postat av: KHJ

Näru Mackan, annat var det när Ann-Christine Bärnsten levererade sitt mästerverk 1975 och visade var schlagerskåpet skulle stå. Enastående framfört och med sann inlevelse för musikens makt i all sin skira oskuldsfullhet.

2010-05-31 @ 06:48:14
Postat av: Anonym

Men Marcus... Vi sa ju aldrig hejdå till varandra på skolavslutningen! Hur kommer det sig? Kom och tänka på det nu, men jag får väl säga hejdå till dig via bloggen... Hejdå Marcus, ha det kul i sommar. / L från 8D2 (f.d 8D2 :D )

2010-06-04 @ 14:59:16
Postat av: jag själv

men hej L. Ja hur blev det så? Jag misstänker att ni skyndade er hem efter avslutningen...hehe.

Kram och ha det bra i sommar så ses vi när du går i 9D2 :)

2010-06-06 @ 20:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0