Start me up...



...är ju en titel på en gammal stoneslåt. O Rolling stones har ju turnerat över hela världen med drogpåverkade och alkoholmissbrukande medlemmar, som Keith Richards. Richard är ju ett ganska vanligt namn i England/USA och i Sverige har vi namn som Niklas, Peter, Oskar och mer moderna namn på mindre barn, bl.a Theo. Det går så att säga troll i namnletande här hemma och appropå troll har Malou von Siwers sin alldeles egna "talkshow" på tv. Alltså är det "prestigeonanist" som ska in på vågrätt 4.


Fick idag två elever som slagits att bli kompisar igen. Stort...ju. Slagsmål är ganska ovanliga på vår skola, vilket ju skvallrar om att vi vuxna faktiskt lyckas med våra uppdrag att bidra som goda förebilder ganska bra.
Har också under dagen fått lära mig att ungdomar idag använder andra uttryck i relationsbindningar än vad min generation gjorde.
Om man på min tid var intresserad av en tjej sa man på sin höjd: " Vahetter du ba..gillar dig..du e söt". Idag säger man ist: " Vahettere du...du e liksom sexig o het.."

?

Jättekonstigt.

Antar att det, som allt annat, förskjutits framåt. Exempel på framåtskridna tankar och värderingar i ord är en skriven text från facebook där en kvinnlig person skriver till en annan kvinnlig person: " Duuu din fittklåda, ring mig sen älskar diiiiig sötiiiis."

..........

Först en förolämpning, sedan en kärleksförklaring...?

Jag intalar mig själv att jag har "koll" (vilket jag nog har mer än de flesta då jag möter ungdomar varje dag i mitt yrke), men inser också att jag...e lite gammal.

Tror jag?

I morgon SMÄLLER det igen.
 
M E L O D I F E S T I V A L E N  2011
Svt och Björkman har FORTFARANDE fullständig kontroll över vem eller vilka som ska delta. Man skulle väl kunna säga att svt INTE har speciellt framåtskridna tankar huruvida man väljer artister och låtar?
Istället låter man rumpgnuggaren Björkman frottéra sig med "kända" artister som rakar rövhåren i väntan på en fet producentballe i baksätet.

Och JA sjääälvklart ska jag kolla...jag är gammal nog...




så e det...

Kommentarer
Postat av: p

"Det går så att säga troll i namnletande här hemma" vad betyder det?

2011-02-09 @ 18:39:30
Postat av: jag själv

Ja kära "P", det betyder här hemma i Sverige. Enkelt o redigt.

2011-02-12 @ 13:39:47
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? En helt ny filmblogg med massor av härliga och inspirerande filmtips!



Gillar du Filmster kan du följa oss via både Facebook och Bloglovin'! Ha en riktigt underbar lördag! :)

2011-02-12 @ 13:50:58
URL: http://www.filmster.se
Postat av: Filippa

Vill du bli dagens blogg?

Klicka dig in på min blogg för att anmäla dig!



http://filippafrejborg.blogg.se/2011/february/dagens-blogg-spamma-hur-mycket-ni-vill.html

2011-02-12 @ 14:03:16
URL: http://filippafrejborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://liinaaslund.blogg.se/ kommentera! :)

2011-02-12 @ 14:41:27
Postat av: p

Inga kusiner på G då?

Annars hjärtligt välkommet :)

2011-02-16 @ 17:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0