Pillesnopp...jättejättekul.



Under ett möte på mitt jobb med en handledare som skulle leda samtalet med min arbetsenhet, påpekade en kollega att en del elever på skolan kan brista ut i nästan sjungande toner av könsord.
Han sa (taget ur sitt sammanhang)  " Ja, exempelvis pillesnopp! Det tycker de kan vara hysteriskt roligt."

Min gode kollega ger dessutom ett både trovärdigt och lite naivt intryck under dessa få sagda meningar, han besitter  (enligt mitt tycke) en fantastiskt härlig och intelligent humor. 

Min reaktion uteblev inte.
Jag KUNDE INTE sluta skratta.
Till saken hör att samtalsämnet var/är en smula allvarsamt. Tiden för ett gapflabb kunde inte komma under sämre tidpunkt.
Desperat försökte jag att INTE skratta. Problematiken som uppstod var att HW (kollegan ifråga) dessutom log själv med hela ansiktet.
En blick, en sekund senare...

Det gick inte...helt enkelt.

Min underläpp blödde ymnigt 5 minuter efteråt.
Mina andra arbetskamrater uppfattade inte mitt hysteriska tillstånd, då jag faktiskt lyckades "skratta" åt andra kuligheter de själva sa eller påpekade om samma ämne som pillesnopp.
I själva verket skrattade jag fortfarande åt denna underbart sagda mening i hemlighet...

Kontentan av detta lustiga är att jag/vi/du ibland faktiskt OCKSÅ tycker att ord som pillesnopp är fantastiskt roligt..eller iaf underhållande.
Alltså, avståndet till elevernas maniska kukofittavokabulär är mindre än vad vi tror.

Ikväll är det I G E N Lets dance... Såg en undersökning på Aftonbladet (bajsbladet) att Weise INTE ligger sist i "gilla-deltagare-listan"!

Vafalls?

"killen hela dan"...

Min åsikt har förmodligen inte gått någon förbi, men trots det väljer jag att säga:
Pillesnopp!!




så e det...



Kommentarer
Postat av: DH

Det fulaste ordet är nog ändå ollon.

2011-01-29 @ 09:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0